Kis türelmet...
 
 
    
15 éve | 0 hozzászólás
Bár a vasúti pályát és járműveket a háború után nagy mértékben 
felújították, átépítették, a fejlődés sosem volt arányban a jelentkező 
igényekkel.
Baleseti veszély a pálya vagy a járművek hiányosságaiból 
jelenleg is fennáll.
Hiba volna azonban minden balesetet a  műszaki 
hiányoságokra fogni.
Nagyon sok esetben a baleset valamilyen emberi 
magatartás következménye. Ráadásul nem is csak egy, hanem legalább 
kettő  vagy több ember mulasztása kell ahhoz, hogy egy baleset 
bekövetkezzen.
15 éve | 0 hozzászólás
Aki már részt vett benne, tudja, hogy az éjszakai szolgálat 
milyen hosszú tud lenni.
Már maga a 12 óra is hosszú, de ha hozzáadom
 az utazást is  15-16 órára is elhúzódhat.
Nekem például délután fél 
ötkor el kellett jönnöm hazulról, hogy beérjek vonattal Győrbe.
A 
szolgálat után reggel, a nyúli vonat csak 7 óra után indult. Mire 
hazaértem már fél nyolc volt.
Volt aki még messzebbről járt be.  
Elkésni nem volt szabad.
Azt mondták, hogy a vidéken lakás 
kedvezmény.
15 éve | 0 hozzászólás
Amikor a "Brazil" barátom az apjával és még egy vasutassal kukoricás vagonba bújva disszidáltak, jó 24 órát töltöttem a Körkemence utcai Rendőrség alagsorában levő pincében.
Utólag belegondolva 
nagy szerencsém volt, hogy csak 24 órát, mert erről a 24 óráról senki 
nem tudott. Senki nem tudta hol vagyok. Anyám is hiába érdeklődött, nem 
árultak el neki rólam semmit. Azt meg pláne nem, hogy miért vagyok 
eltüntetve szem elől.
Nekem sem árulta el senki, hogy miért vagyok 
ott.  
Annak, hogy nem maradtam még egy darabig, Isten tudja meddig, a
 cellában, annak köszönhetem, hogy a Szabadeurópa rádióban elmesélték a 
disszidensek, hogyan tudtak kiszökni.
15 éve | 1 hozzászólás
1963-ban már 6 évet eltöltöttem a vasúton.
Nem mondhatom, hogy
 sokra vittem, de tény, hogy elég sok munkakört kipróbáltam, rengeteg 
vasúti vizsgát megszereztem. 
Kívülálló nem is gondolná, hogy mennyi 
mindent kell tanulni egy "vasutas"-nak.
Mindig azt hallottam, hogy a 
jó pap holtig tanul. Állíthatom, hogy ez a mondás a vasutasra is 
vonatkozik.
A vizsgákról:  Vonatfékezőként kezdtem. Azt nem mondom, 
hogy amit ehhez tudni kell az smafu. De ez a munkakör volt az, amihez a 
legkevesebbet kellett tanulni.
15 éve | 2 hozzászólás
Amikor már minden vasúti szakvizsgám megvolt, eljött az ideje, 
hogy az érettségit is megszerezzem.
Sokat gondolkoztam azon, hogy a 
Szegeden elvégzett három év birtokában, egy esetleges különbözeti 
vizsgával beiratkozok gimnáziumba, ha sikerül a negyedik osztályba, és 
egy év alatt megszerzem az érettségit.
Addig addig gondolkoztam,  
egyszercsak kaptam egy felszólítást, hogy íratkozzak be a Dolgozók 
Gimnáziumába és szerezzek érettségit.
A legjobbkor jött
15 éve | 0 hozzászólás
Ahogy utólag visszagondolok egy-egy munkakörömre, az jut eszembe,
 hogy itt is jó volt, ott is jó volt, amott is jó volt.
Jegyvizsgálói
 beosztásban is rengeteg jó dolog volt, a kocsifelírás során is sok 
élményem  gyűlt össze, váltókezelőként, amikor már belekóstoltam az 
igazi vasútba, már a felelősség is  belém ivódott.  Amikor az öszes 
vizsga megszerzése után a személypályaudvarra is felkerültem 
forgalmistának,  egyelőre ugyan csak úgynevezett külsősnek, a nagyok 
mellé, azt hittem, ezek  a legszebb évek.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Telefonos esetek
15 éve | 1 hozzászólás
Amikor a morse-távírókat felváltották a vasúton is a telefonok, azt hittük, hogy meg fognak szűnni a félreértések, ami abból adódott, hogy vagy az üzenetíró vagy az üzenet olvasója nem ismerte tökéletesen a morse abc-t. Vagy az üzenet írója kétbalkezes volt.
A telefonokról tudni kell, hogy a vasút külön üzemi telefont használt, amivel az ország területén, de még azon kívül is térítésmentesen lehetett telefonálni azok között, akiknél az üzemi telefon be volt kötve. Általában vasúti szolgálati helyeken, szolgálati lakásokban és néhány, úgynevezett nyilvános telefon is volt az állomásokon elhelyezve.
Ezen kívül a forgalmi irodákban illetve olyan helyeken, ahol az utasokkal, fuvaroztatókkal kellett kapcsolatot tartani, volt "postai" telefon is.
Címkék: 50 év...
Utolsó hozzászólás
Tovább