Kis türelmet...
14 éve | 0 hozzászólás
Győrben a Személypályaudvart (a civilek elnevezése szerint a Nagyállomást) 1957-58-ban
adták át. Az állomásépületet, a Szigetperonokat (perontetőkkel) és az aluljárókat.
Ekkor az aluljárók a Belváros felől a bejárati (pénztárak) és a kijárati (ruhatári) oldalról a hetedik vágányig voltak járhatóak. A kijárati oldalon levő aluljárót - hosszas huzavona után - csak a hetvenes években nyitották meg Nádorváros felé.
Volt (illetve van is) még egy aluljáró, amelyiken a poggyászosok, postások tudtak volna a targoncáikkal és pótkocsijaikkal közlekedni. Minden peron végén van egy liftakna, amelyiken az aluljáróból fel lehetett volna hozni a targoncát lifttel.
14 éve | 0 hozzászólás
Minden közösségben előfordul, hogy valakit kiszemelnek a többiek és a tréfák, viccek célpontjába helyezik.
Előfordul, hogy az áldozat nem ugyanaz a személy, hanem alkalmanként változhat.
Ilyen alkalom lehet a házasságkötés, (gyermek esetleg unoka) születés, de akár a szeretett footballcsapat veresége is.
Az 1960-70-es években még volt Vasúti rendőrség. A rendőrörs kinn volt az állomáson és egy-két vasúti rendőr mindíg szolgálatban volt. Nagyon sokszor segítettek a renitenskedők megfékezésében.
14 éve | 0 hozzászólás
Ma már nem kötelező a katonaság.
Amikor én sorköteles voltam, még kötelező volt.
Olyannyira, hogy a katonai idő 27 hónap volt. Sokan féltek is tőle.
Egy részük azért, mert ez a két és negyed év nem volt leányálom. Kiesés volt a munkából.
A vasútnál ez az idő arra is elég volt, hogy valaki a megszerzett szakvizsgáját "elveszítse".
A munkaidő két éves megszakítása ugyanis azzal járt, hogy új szakvizsgát kellett tenni, mielőtt újra felvehette volna a munkát. Márpedig a szakvizsga megszerzése elég sok tanulással járt, mert például egy Forgalmi vizsgához 10-12 Utasítást kellett megtanulni.
14 éve | 0 hozzászólás
Már említettem, hogy az 50-es évek végén, de a 60-as évek elején is a vasúton hármas túrban (három műszakban) dolgoztunk. Vasutas nyelven 12/24-ben. Amiből a 12 óra a munkaidő, a 24 óra pedig a szabadidő volt. Ebből a 24 órából azért leszámíthatjuk a hazaérkezést, ami esetenként (vidékről bejáróknak) több, mint egy óra, a szolgálatba utazás ugyancsak ennyi.
Ezt persze nem nagyon emlegethettük, mert a válasz az volt, hogy a vidéken lakás az kedvezmény. Ebben van valami igazság, ha beleszámítom, hogy a vasutasok utazási kedvezménye véges volt. Szabadjegyet - bármilyen viszonylatban - hármat vehettünk igénybeéve4nként, személyzeti jegyet, az arcképes felmutatása mellett korlátlan mennyiségben, még a hajóra is. (a személyzeti jegy nagyon olcsó volt!).
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
A lányok, a lányok...
14 éve | 1 hozzászólás
Úgy kezdem, mint a mesében:
Rég volt, tán igaz sem volt...
Tényleg régen volt, de annyi igaz belőle, hogy amikor én fiatal voltam, a fiúk ugyanúgy szerették a lányokat és a lányok ugyanúgy szerették a fiúkat, mint most.
Én sem voltam különb.
Egyfolytában szerelmes voltam.
Alig múlt el egyik szerelem, máris ott volt helyében a másik.
A sláger erről úgy szólt, hogy: "Még ide-oda húz a szív...".
Szegény öreganyámnak úgy három havonként mutattam be egy-egy kislányt, mondván:
Nagymama, ez az igazi és csettintettem mellé a három ujjammal egy puszit.
Címkék: 50 év vasúti történetei
Utolsó hozzászólás
Tovább