Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elfelejtettem a jelszavam 

Nem vagy belépve

Ez a funkció csak regisztrált tagoknak elérhető. Csatlakozz most a Networkhöz vagy ha már tag vagy, lépj be itt:

A közlekedésnek itt is megvannak a sajátosságai.

A gépkocsin érkező magyar utas az első francia városba érkezve , észre kell, hogy vegye: következetesen érvényesűl a jobbkézszabály.

A francia Kresz alig külömbözik a miénktől, a tilalmi és jelzőtáblák azonosak. Némi francia nyelvtudás az országutakon is szükséges: Danger veszélyt jelent. Priorité, elsőbbséget, amelyet azonban nem az élvez aki a feliratot látja,, mert e szót megtoldja ez a két szó: A gaquche vagy  A droite, azaz a balról vagy a jobbról érkező járműnek van a jelzett előnye.

Travaux azt jelenti, hogy az országutat javítják., Virage a kanyar francia szava, Fin a vég Fin de sens unique egyirányú forgalom vége.. Serrez á drite, az uttest jobboldali széléhez kell ilyenkor az autósnak húzódnia, mert útszűkület, vagy  más ok miatt  csak egysávossá válik az út.

 A magyar gépkocsivezetőnek vigyáznia kell arra is, gogy hol állitja le kocsiját. A közlekedési rendszabályok Franciaországban az országutakon két esetben ,  lakott helyejen 14 esetben tiltják a parkolást. Tilos tartósan ott hagyni az autót olyan helyen ahol a járda szegélyét pirosra festeték.

Zone Bleue kék övezet,  olyan nagyforgalmu  útvonalakon és tereken ahol sok  autó keres helyet a parkolás időtartamát egy órára korlátozzák.

Ha sokat közlekedik az autójával, tartson magánál jócskán aprópénzt egy és öt frankosokat, mivel a benzinkutatknál éppugy szüksége lehet rájuk, mint az autópályákon a használatidij  (péage)  fizetésekor, vagy a városokban az órával ellátott helyeken a helypénz bedobásakor.

 

Helyi közlekedési eszközök:   

A párizsi metró világhírű. 1900-ban nyitották meg első vonalát, azóta 13 vonala van 350 állomással. A földalattival Párizsnak minden pontját gyorsan és olcsón meg lehet közelíteni.  Első és másod osztályú kocsikból állnak a metró szerelvényei.. 2-10 percenként közlekednek.  Ajánlatos 10 jegyet venni egyszerre. Ez a carnet. Az egyes jegy neve: ticket. Direction - irány ezzel párosul a végállomás neve. Correspondance - átszállás, sortie =  kijárat. A metrón akár átszáll az ember akár nem egységes viteldijat kell fizetni.

Párizs elővárosaiban jelenleg két villammosvonal üzemel. Az északi elővárosokban haladó T1-es vonal még az eredeti francia alacsonypadlós egységkocsikkal közlekedik. A vonalnak az állományát a nagy forgalom miatt nemrég megerősítették a T2-ről áthelyezett kocsikkal, mert 2003-ban átadták a vonalhosszabbítást Noisy-le-Sec-be.

Párizsi autóbuszok  vonalai számozottak a városban két, az elővárosokban három számjegyűek.. Többnyire pályaudvarok a vonalak végállomásai. Autóbuszon utazni sokkal drágább mint a földalattin, de néha megéri, hiszen az autóbuszból lát is az utas.

Minden megállóhely  sárga tábláján név olvasható. (Budapest elnevezésű megállóhely is van Párizsban) A táblán feltüntetik az arra haladó járatok következő megállóit, egészen a végállomásig. A forgalmasabb helyeken még egy dobozforma  is diszeleg a tábla oszlopán. A párizsiak odalépve kis papirdarabot

húznak ki belőle. Sorszám ez. A befutó kocsi kalauza a tömegből a számok szerint szólongatja és engedi fel az érkezetteket.. Másutt ahol ilyen sorszámos doboz nincs, sorba kell állni.

Éjjel már csak taxival   közlekedhetik az ember.Sok a taxi állomás, de a kivilágított taxi betükkel haladó kocsit is megállíthatjuk, mert ez jelzi, hogy üres. A taxi drága. A viteldijon felül legalább 10 % borravaló jár. Ezt meg kell adnunk, ha nem akarjuk kitenni magunkat veszekedésnek, botránynak.

A francia  vasutak gyorsak, kényelmesek. Az SNCF, ez a francia MÁV, büszke arra, hogy világcsúcsot mondhat magáénak: az 500 km-nél hosszabb útszakaszok  gyorsasági rekordját.

Általában 100 km-es átlag sebességgel közlekednek az expressvonatok (rapide).

A menetrend neve: indicateur, a hivatalos menetrendet ugy hívják hogy chaic (ejtsd: seksz).

A repülőtéri formaságok, az érkezés vagy a beszállás  körülményei ugyanolyanok mint  más nagy nemzetközi  repülőtereken.   A MALÉV gépei Orly repülőterén szállnak le. Két Orly van, déli és nyugati. A mienk az Orly Sud, amely 17 km-re van a főváros központjától, vagyis a Notre Dametól. 

          Bejutás a repülőtérről

Párizsba jelenleg két társaság, a Wizz Air és a SkyEurope közlekedik. Előbbi Beauvais, utóbbi Orly repülőterére repül.

Párizs-Orly (távolság a központtól: 15 km)

Busz:
Air France Bus: Expressz járat a repülőtér (Sud Exit K és Ouest Exit D, érkezési szint) és a Montparnasse pályaudvar, illetve az Invalidusok között. Reggel 6:00 és este 11:00 között 15 percenként közlekedik, a menetidő 35 perc. A menetjegy ára felnőtteknek 8 euró, gyerekeknek (2-11 évesig) 4 euró, a retúrjegy ára 12 euró. Négy vagy több fős csoport esetén 15 százalékos kedvezménnyel vásárolhatók meg a jegyek.

Orly Bus: A járatok az Orly Sud H és Ouest J kijáratoktól (érkezési szint) indulnak a Denfert-Rochereau metró/RER állomásig. A buszok a repülőtérről 15-20 percenként közlekednek reggel 6:00 és este 23:30 között, vissza pedig 5:35 és 23:05 között. A menetidő 30 perc. A menetjegy ára egy útra 6 euró.

Jetbus: A buszok a repülőtér (Sud Exit H és Ouest Exit C, érkezési szint) és a Villejuif-Louis Aragon metróállomás között közlekednek 15 percenként, reggel 6:15 és este 22:35 között . Az egy útra szóló jegy ára 5.15 euró, a menetidő 15 perc.

Vonat/Metró:
Orlyval+RER B: automata metró járat (Sud Exit K és Ouest Exit W, indulási szint), amivel 8 perc alatt elérhetünk az 'Antony' RER/metró állomásig. Itt a RER-B vonalon közvetlenül Párizs központjába jutunk, ahol a Chatelet Les Halles állomáson számos metró és RER vonalra átszállhatunk. Reggel 6 és este 11 óra között 4-7 percenként közlekednek az Orlyval járatok. A menetidő 35 perc. A menetjegy ára Párizs központjáig felnőtteknek 9.10, gyermekeknek 4-10 éves kor között 4.55 euró.

Taxi:
Párizs központjába 40-45 euróért juthatunk el, a menetidő 25-35 perc.

Párizs-Beauvais (távolság a központtól: 85 km)

Busz:
Shuttle Bus: A Wizz Air járataihoz igazodó busszal 75 perc alatt érhetünk Párizsba, a végállomás a Porte Maillot. Párizsból a repülőgép indulása előtt 195 perccel indul a busz a reptérre. A jegyek egy útra 13 euróba kerülnek.

Vonat:
A repülőtérről busszal, vagy taxival juthatunk el Beauvais vasútállomására. A buszjegy ára 4 euró, a taxi ára 11 euró/autó (19:30 után 13 euró). Innen az SNCF járataival juthatunk Párizs-Nord vasútállomásra. A vonatok reggel 5:00 és este 20:00 óra között közlekednek 30-60 percenként. A menetidő 70-80 perc, az egy útra szóló felnőttjegy ára 11.50 eurótól kezdődik. A 12 és 25 éves kor közöttiek, illetve a 60 év felettiek számára 8.70 eurótól, a 4 és 11 éves kor közötti gyerekeknek 5.80 eurótól kezdődnek a jegyárak.

Taxi:
A taxi díja 110-150 euró, a menetidő 60-90 perc Párizsig.          

Címkék: Franciaország

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu