Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elfelejtettem a jelszavam 

Nem vagy belépve

Ez a funkció csak regisztrált tagoknak elérhető. Csatlakozz most a Networkhöz vagy ha már tag vagy, lépj be itt:

A szajoli vasúti baleset a magyar vasút történetének egyik legsúlyosabb balesete. 1994. december 2-án 16 óra 46 perckor kisiklott a Szajol állomáson áthaladó NyíregyházaBudapest-Nyugati pályaudvar között közlekedő gyorsvonat második kocsija, majd a kocsik kb. 110 km/h-s sebességgel egymásba, illetve az állomásépületbe rohantak. 31 ember vesztette életét.

A balesetet emberi mulasztás okozta. A vonat érkezése előtt negyedórával az első vágányon szabálytalan tolatást végeztek. A váltók ekkor már be voltak állítva a második vágányra, amelyen a gyorsvonatnak át kellett volna haladnia. Tolatáskor a tolató szerelvény a kerekeivel átállította a váltót (ún. váltófelvágás) az 1. vágányra, amiről a forgalomirányítás nem tudott, és a tolatást végzők sem ellenőrizték le az állását később. A gyorsvonat emiatt az egyenes haladásnál engedélyezett sebességgel érkezett a ténylegesen kitérő állású váltóra, a mozdony (V43 1360) és az első kocsi áthaladt azon az első vágányra, majd a második kocsi és a szerelvény többi része már kisiklott.

1997 júliusában avatták fel az áldozatok emlékét őrző emlékművet a vasútállomáson

Komáromnál halálos vonat katasztrófa

 

A HavariaPress úgy tudja, a végzetes baleset kedden este, tíz perccel hét óra előtt történt Almásfüzitő és Komárom között, Szőny külterületén. Egy fémárut szállító tehervonat Komárom felé haladt, amikor hátulról nekirohant egy Tatabányától Bécs felé tartó EURegio nemzetközi gyorsvonat. A személyszállító vonat vezetője szörnyethalt.

Kavalecz Imre, a MÁV szóvivője a hírügynökségnek elmondta, az EURegio vonaton kevesen utaztak, összesen körülbelül huszan. Közülük négy ember szenvedett könnyű sérüléseket. A nemzetközi gyors mozdonya teljesen összeroncsolódott, több felsővezeték leszakadt és egy vezeték-tartóoszlop is kidőlt. A tehervonat öt kocsija siklott ki, ezekben azonban rakomány nem volt.

Az Almásfüzítő és Komárom között történt baleset miatt a két település között a személyvonatok utasait pótlóbuszok szállítják. A nemzetközi vonatok, gyorsvonatok, IC-k és EuroCity vonatok kerülővel, a Székesfehérvár-Kisbér-Komárom útvonalon közlekednek. A kerülővel közlekedő szerelvények utasai egy-másfél órás késésekre számíthatnak.

A MÁV szóvivője a hírügynökség kérdésére elmondta, hogy a tervek szerint legkorábban holnap délre állhat helyre a vasúti forgalom az érintett szakaszon. A helyreállítás - és ezzel a forgalom újbóli megindulása - ettől függetlenül tovább is tarthat, mivel a kisiklott kocsik eltávolítása után rendbe kell hozni a felsővezetékeket, és ki kell cserélni a kidőlt oszlopot is. A baleset okát a rendőrség és a MÁV szakemberei vizsgálják.

Címkék: Komárom

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu