Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elfelejtettem a jelszavam 

Nem vagy belépve

Ez a funkció csak regisztrált tagoknak elérhető. Csatlakozz most a Networkhöz vagy ha már tag vagy, lépj be itt:

Vidéki szexre invitáló reklámkampány (Vas Népe)

 

Megjelenés dátuma: 2009. június 09. 16:22
Szerző: Garai Antal 'Atom'

Budapest - Próbáltátok már vidéken? Szegezi nekünk a kérdést egy hirdetés, mindezt egy olyan grafika után, amin négy láb lóg ki egy szénakazalból.

Az egyik programajánló-magazin szombathelyi kiadásában figyeltünk fel erre a felettébb érdekes hirdetésre. Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program és hasonló szervezetek támogatásával fémjelzett hirdetés csupán annyit kérdez az olvasótól, hogy: "Próbáltátok már vidéken?" - (a plusz "L" betű felett most hunyjunk szemet). A kérdés felett egy grafika, melyen egy szénakazalban szeretkező pár látható. Mindez hivatott a Falusi turizmus hétvégéjét (június 12-14) reklámozni, s valljuk be: sikerült is.



A hirdetés teljes méretben

Mi nem vagyunk reklámszakemberek, viszont megállapíthatjuk, hogy ez a reklám ötletes és kreatív. Nem biztos, hogy ha egy szürkemarha vagy egy falusi házikó lett volna a kép középpontjában, akkor megakad rajta az emberek szeme. Ez a reklám vicces és jó, még akkor is, ha páran megbotránkoztatónak tartják.

 

A lap alján láthaóak a nevesebb vidékfejlesztési és turisztikai szervezetek/szövetségek logója, így azt kell, hogy mondjam: azért akadnak öteletes és humoros emberek is ott fent. Mennyivel jobb, hogy rábólintottak egy reklámstúdió ezen ötletére és nem valami szürkemarhás vagy falusi házikót ábrázoló képpel hirdetik az akciójukat. Ez akár még a fiatalok érdeklődését is felkelti:P Akinek eddig nem tűnt fel, a képnek ezen a részletén van a hangsúly, miután elolvastuk a "Próbáltátok már vidéken?" címet:




Az a bizonyos részlet, a kazalból kilógó négy lábbal - a képet mélyrehatóan elemezték a szerző blogjának kommentjeiben, ide kattintva olvasható

Három évvel ezelőtt a Magyar Turizmus Zrt reklámfilmje verte ki a biztosítékot egyes szervezeteknél. A KFT - Balatoni nyár című slágerére rajzolt animáció egyfajta házasságtörésre buzdít történetével (bár nem valószínű, hogy e reklám után házas férfiak tömegesen lepték volna el a balcsit egy kis kalandot keresve). A reklám még a BBC egy csatornájának, a World Service-nek Europe Today című műsorát is megjárta, amiben fél órán át elemzték a műsorvezetők az említett animációt. Az animáció ide kattintva megtekinthető.
(Az animáció flash-ben van, de nem ".flv"-ben, hanem tömörített - ".zip" - "indítható .exe" fájlban. Működik :))


Természetesen e hirdetés miatt most nem fognak tömegesen vidékre utazni, hogy szénakazlakban töltsenek el egy-egy rövidke légyottot, mint ahogy a fent említett animáció esetében sem. Egyszerűen csak valaki egy reklámügynökségnél mert és gondolt egyet, mint ahogy a megrendelők is vállalták, hogy íly módon keltsenek feltűnést. Sikerült. A közvéleményt ez is megosztja (mint minden): kinek a pap, kinek a papné...

 

Egy blogoló "tollából":

"Szènakazal-panziò, 20% àrengedmèny,èjszakànkènt csak 3999Ft/fö/kazal. Kerèkpàrosoknak ingyenes parkolàsi lehetösèg biztosìtott. Kulturàlt környezet,mosdàsi lehetösèg zàporok,zivatarok alkalmàval biztosìtott. Szòrakozàsi lehetösègek: Tü keresèse a kazalban, közben madàrfütty-hallgatàs. Akit nem szùrt meg a tü,majd pòtolja a baràtja a szùràst,mint kèpünkön làthatò. Kèsöbb csoportfoglalkozàs cèljàbòl kerèkpàrgumi-ragasztàs, kiselöadàs a tarlòn bringàzàs kerèkpàrgumira gyakorolt kàrtèkony hatàsairòl. Vàrjuk kedves vendègeinket, Vidèkzüllesztèsi Minisztèrium."

 

 

Címkék: reklám balaton turizmus furcsa érdekes vicces figyelemfelhívó 18+ nyár

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 14 éve

A Magyar Turizmus Zrt. reklámfilmje nyerte az Effie-díjat
2007. október 26.

Az Effie reklámhatékonysági verseny fődíját, a platina díjat kapta a legeredményesebb reklám- és marketingkommunikációs tevékenységéért az Insomnia Reklámügynökség által a Magyar Turizmus Zrt.-nek készített, 2006-ban vetített "Balatoni nyár" című vírusfilm, mely a kulturális szolgáltatás kategóriában az Arany Effie-t is elvitte. A nevezéssel együtt esettanulmányt is kellett csatolni a kampány kreatív anyagaihoz, amelyből kiderült, hogy több mint fél millió emberhez jutott el a kisfilm és a balatoni turisztikai weboldal címe a www.balaton-tourism.hu, amelynek látogatottsága közel háromszorosára emelkedett a kampányfilm kiadását követően.

A New York-i Amerikai Marketing Szövetség (New York AMA) által 1968-ban alapított Effie-díj az egyetlen olyan szakmai díj, amely a reklámok kreatív megjelenésén túl annak hatékonyságát is számba veszi a zsűrizés során. Hazánkban idén 6. alkalommal rendezte meg a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége és a Reklám Szövetség (IAA) Magyar Tagozata a reklámhatékonysági versenyt, amely mindig az elmúlt év legsikeresebb reklámkampányai között folyik. A nevezéssel egy időben a kampányok dokumentációin kívül a megjelenésüket követő hatástanulmányt is meg kell küldeni a bírálóknak, hogy a döntést valós tényekre alapozva hozhassák meg.

Az Effie-díjra tíz különböző kategóriában nevezhetnek a reklám készítői, illetve a megbízók az IAA Magyar Tagozatánál. A versenyeztetés több fordulóban zajlik, a végső döntést pontozással, a kreatív anyagok és az esettanulmány pontjainak súlyozott átlaga alapján hozza meg a marketing-szakemberekből, kutatókból, oktatókból álló zsűri. A nevezett pályázatok között kategóriánként Arany, Ezüst és Bronz Effie-t osztanak ki, illetve az összesített eredmények alapján ítélik oda a megjelenésében legjobb és leghatékonyabb pályamunkának a Platina-Effie díjat.

Effie díj:
http://www.effie.hu/

Válasz

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu