Június1-2-án az isztambuli Aranyszarv-öböl felett kerül megrendezésre a Red Bull Air Race negyedik futama.
A versenyzők hasonló feladatokat fognak teljesíteni, mint a korábbi megmérettetések során, azaz ismét a különleges tervezésű kapukon hajtanak át szlalomozva, miközben egészen kis magasságban 10G-és manővereket kell végezniük.
A kör teljesítéséhez a precizitás is elengedhetetlen, mivel a legkisebb hiba esetén is súlyos időbüntetés jár, amelyet hozzáadnak a versenyzők köridejéhez. A pilóták a földhöz közel, óránként sokszor 400 kilométeres óránkénti sebességgel repülnek, és eközben hajtanak végre bonyolult manővereket, ami olyan kivételes képességeket igényel, amelyeknek csak kevesen vannak birtokában a világon.
A kapuk nem jelentenek komoly veszélyt a versenyzők repülőgépeire, mivel ütközés esetén az anyaguk könnyedén elhasad, így csak könnyebb sérüléseket okozhatnak, mint ahogy az az előző, a montanai Momument Valley-ben megtartott futamon történt Steve Jones-al, aki a pálya utolsó szakaszán ütközött az egyik kapuval.
A verseny ezúttal – akár az első két futam – tenger fölött zajlik, az Aranyszarv-öböl vize felett, így a nézők az öböl két partjáról tudják figyelemmel kísérni a légi-show-t.
A Red Bull Air Race tavalyi isztambuli futama mintegy másfél millió nézőt vonzott, a szervezők most még ennél is többre számítanak, ami valószínűleg több mint amennyi a hátralevő hat helyszín bármelyikén várható.
Jelenleg a brit Paul Bonhomme vezet 15 ponttal, szoros versenyben a mögötte csupán 1 ponttal álló magyar Besenyei Péterrel és az őket a harmadik helyen követő amerikai Mike Mangolddal. A legutóbbi versenyen Besenyei 0,97 másodperccel győzte le Bonhomme-t, a második győzelmét aratva az idén.
FüligJ
Kommentáld!