Kis türelmet...
A piramis formát a hármas, a négyes és az ötös szám uralja: A hármas a felszínnel kapcsolatos (háromszögoldalak), a négy, mint az alapot alkotó négyzetből eredő határvonalak száma, az öt pedig a csúcsok száma (négy az alapon, az ötödik pedig a magasban). A hármas, a négyes és az ötös számon át vezető út éppúgy egyre fokozódó súlytalansághoz vezet, mint a piramis külső megjelenési formája: a felszíntől a határvonalakon át a csúcspontig. Az a három szám, mely ily módon a piramis formát meghatározza, egyúttal a Pithagorasz-háromszög alap- és ideálszáma is; ugyanis 32 + 42 = 52. A három szám összege 12, az a szám, melyet mindenütt megtalálhatunk, ahol teremtéstörvényszerű tökéletesség uralkodik. Tehát már az építmény formája is arra utal, hogy a köveket nem pusztán egymásra halmozták. A formát szellemi tartalom izzítja át, örök érvényű felhívást rejt magában, és élettel teli harmóniában lüktet.
A görög geográfus, Strabo olyannyira megérezte ezt a harmóniát, hogy a piramist „égből alászállott építményhez” hasonlította, mely „nem emberi kéz műve.”
A piramis felületét egykor fehér, simára csiszolt mészkőlapok borították. Nem az idő, hanem az emberi értelmetlenség pusztította el, hogy aztán építőanyagként használják fel a földrengés sújtotta Kairó városában. A piramis korábbi állapotában messze a környezetébe sugározta az afrikai nap vakító fényét. De vajon csak ezért nevezték „a Fény”-nek, vagy ez az elnevezés szellemi jelentőségére is utal?
Az építéstechnikai különlegességek egész sorából csupán a figyelemre méltóbbakat ragadjuk ki: A piramis oldalai ámulatba ejtő pontossággal vannak az égtájak felé igazítva. A valószínűsíthető mértékegység, az ún. piramisméter – a hébereknél később szent (!) rőfként (könyök) bukkan fel újra – éppen megegyezik a Föld féltengelyének tízmilliomod részével. Évezredekkel később a Föld-kvadráns tízmilliomod részét vették a méter alapmértékének. A Nagy Piramis építői ugyanígy bolygónk egyetlen egyenes vonalát vették mértékegységük alapjául! – Ennél azonban még fontosabb: A piramis éleinek hajlásszöge megegyezik a kör titokzatos Pi (3,141 ...) számához tartozó szöggel, melyből az következik, hogy egy kör kerülete, melynek sugara a Nagy Piramis magassága, egyenlő a piramis alapját alkotó négyzet kerületével. Ez a körülmény, tehát a kör és a négyzet kapcsolata, különös jelentéssel bír. A kör a benne rejlő kezdet és vég nélküli zártsága révén ősidőktől fogva az örökkévalóság szimbóluma, a négyzet pedig ezzel szemben az anyagi világ jelképe (például az anyagi teremettek négyessége: ásvány, növény, állat és ember). A két forma közötti analógia ebben az esetben azt jelenti, hogy a földi dolgokat „közös nevezőre hozzuk” az örökkévaló dolgokkal, azaz itt a Földön is beilleszkedünk az örök törvények rendszerébe. Ez az a gondolat, amely a Miatyánkban az alábbi szavakkal jut kifejezésre: „Legyen meg a Te akaratod, amint a Mennyben, úgy a Földön is!” A kör e „négyszögesítésében” ezért az emberiség egyetlen valódi és eredeti feladata .
gral-hu.net
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
A Nagy Piramis rejtélye 1.
Egyiptomi orvostudomány 3.
Egyiptomi orvostudomány 2.
Egyiptomi orvostudomány 1.