Kis türelmet...
Főokos - ha a hülye okoskodik, rosszabb, mintha az okos hülyéskedik!
Telefonban: "Ön rosszul tudja! Az teljesen másképpen van! Most beülök és megmagyarázom ezt a dolgot az alkalmazottaknak, nem érek rá! Ne hívjon, nem kell, hogy üzenetet hagyjon, elég, ha küld egy rövid mélt, amiből majd pontosan tudni fogom, mit kíván. Ötre jön hozzám a minisztérium embere, hogy tanácsot kérjen az x-aktával kapcsolatban, de az esti vacsorán Kardos Olgánál úgyis ott lesz! Akkor majd elmagyarázom Önnek is ezt a dolgot! Viszlát!"
A főokos, mint a neve is mutatja, mindent jobban tud másoknál. Általában alacsony végzettségű, és retteg olyan munkatársat felvenni, aki bármit is jobban tud nála. Ha ilyet talál, beolvasztja, vagy elmarja. Furcsán hangzik, de a pedagógusnők legtöbbje is ide tartozik. Hozzá vannak ugyanis szokva ahhoz, hogy beosztottaikat tanítaniuk kell, kicsit magas lóról, lenézve beszélnek másokkal, nehezen veszik figyelembe azt a nézőpontot, amiből a tárgyalópartner, vagy beosztott vizsgálódik. Imádja kifacsarni beosztottait, elvárja, hogy magánéletüket a cég érdekei elé helyezzék. A Főokosok valami félig elolvasott vállalkozás-menedzsment szakkönyv alapján ezt "vállalkozói szemléletnek" nevezik, a köznyelv pedig kizsákmányolásnak. Vigyázni kell vele, mert anyagilag is becsaphatja azt, aki ellenáll neki!
Családjára nem fordít nagy gondot, általában többször elvált, egy-két gyermekének hányatott sorsát csak ő nem veszi észre. Pénzzel intézi az ügyeket, drága óvodába, vagy brókerképzőbe íratja a gyereket, külföldre küldi tanulni - addig sincs otthon - és csodálkozik, ha a gyerek nem marad hűséges hozzá. Ilyenkor elkönyveli, hogy az apjára ütött és továbblép.
Milyen általában egy Főokos?
Döntéshozás: Azonnal dönt, igen gyakran makacsságból és rosszul. A döntést nagyon nehezen engedi ki a kezéből, ha mégsem mer dönteni, rátolja a döntést a helyettesére, akit majd jól elővesz, ha mégsem jön be a dolog.
Intelligencia: Eléggé kevéske. Nagyon okosnak képzeli magát, de suk-süköl, vagy elemi helyesírási hibákat vét, amit alkalmazottai riadtan próbálnak korrigálni úgy, hogy ne vegye észre, mert megsértődne.
Problémamegoldás: Retteg a problémáktól, mégis úton útfélen beléjük ütközik. Leragad a bűnös megkeresésénél és letolásánál, konstruktív javaslata szinte soha nincsen, mindig másoknak - a hibásaknak - kell korrigálniuk a tévedéseket, amiket gyakran ő okozott.
Felelősségvállalás: Hatalmát azzal éri el, hogy félelemben tart másokat. A felelősséget szinte mindig áttolja a beosztottaira.
Pénzhez való viszony: Imádja a pénzt, szinte mammon isten bűvöletében él. Minden tettének az a mozgatórugója, hogy több pénze legyen. Mivel általában nem elég iskolázott, sznob módjára, feleslegesen költi a pénzét, ízléstelen dolgokat vesz. Sohasem jótékony.
Empátia, viszonya a beosztottakhoz: Azt gondolja, hogy népszerű, mert okosságát elismerik. Jó emberismerőnek hiszi magát, mert a beosztottai általában sok pénzt keresnek neki, és ezt vonzónak tartja. Aztán, ha az egész csapat feláll, meglepődik, hogy nélkülük semmire nem megy, vagy a kulcsemberét éveken át képtelen pótolni.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
Női vezetőtípusok 5
Női vezetőtípusok 3
Női vezetőtípusok 2
Női vezetőtípusok sarkítva