Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elfelejtettem a jelszavam 

Nem vagy belépve

Ez a funkció csak regisztrált tagoknak elérhető. Csatlakozz most a Networkhöz vagy ha már tag vagy, lépj be itt:

Katasztrófa klub hírei

Halálos vonatszerencsétlenség
[X]
Egy szemtanú szerint nem fékezett a vonat
A MÁV történetének egyik legsúlyosabb balesete történt hétfő délelőtt Monorierdőnél. A legutóbbi adatok szerint 4-en meghaltak, 3-an életveszélyesen, 4-en súlyosan és 19-en könnyebben megsérültek. A Nyíregyházáról Budapestre tartó intercitybe hátulról rohant bele a Ceglédről ugyancsak a fővárosba tartó személyvonat.
link:
RTL Híradó - Manhalter Dániel
2008-10-06, 18:20
Döbbenetes videó a helyszínről>>>
Megrázó felvételek a helyszínről>>>
Képek a helyszínről>>>

Délelőtt 10 óra 20 perckor a Nyíregyháza felől Budapestre tartó Hajdú IC-vonat végébe ütközött a Ceglédről ugyancsak Budapestre tartó személyvonat Monorierdőnél.

A baleset oka az elsődleges adatok szerint, hogy egy biztosítóberendezés hibája miatt a Budapest felé tartó Hajdú IC vezetője - a szabályoknak megfelelően - megállt a vasúti átjárónál. Ekkor rohant bele hátulról egy személyvonat. Olyan nagy erővel érkezett a szerelvény, hogy az első kocsi több mint 10 méteren szétfeszítette az intercity utolsó vagonját, miközben száz métereket csúsztak a vágányon. Minden olyan gyorsan történt, hogy a szemtanúk először nem is értették, hogy mit éltek át.

Négyen meghaltak, több tucatnyian megsérültek

A tűzoltók és mentők az ablakokon keresztül próbálták kimenteni a sérülteket. Nehéz dolguk volt, mert az összepréselődött vagonokba nem tudtak bemenni. A könnyebb sérületeket a töltés oldalában látták el, több sérült állapota viszont olyan súlyos volt, hogy mentőhelikoptert kellett hívni. Négyen meghaltak a balesetben. A hozzátartozókat a baleset közelében értesítették a rendőrők. Sietni kellett a mentéssel, mert senki sem tudta, hogy vannak-e emberek a roncsok alatt. 6 óra alatt tudták szétszedni az összepréselődött kocsikat. Végül kiderült, nincs több sebesült.

A rendőrség a sérültek nevét összeírta, hozzátartozók a helyszínen is érdeklődhetnek. Az első mentők egyébként 5-6 perc alatt a helyszínre értek, volt olyan roncsba szorult sérült, akit már a roncsban elkezdtek ellátni. A sérülteket Budapest és Cegléd kórházaiba szállították, köztük a Honvéd és a Merényi kórházakba. A mentésben 12 mentőautó, három mentőhelikopter vett részt.

Nem fékezett a személyvonat?

Fékezés és figyelmeztető jelzés nélkül rohant bele a Nyíregyháza felől Budapestre tartó Hajdú IC-vonat végébe a Ceglédről ugyancsak Budapestre tartó személyvonat Monorierdőnél - mondta a Független Hírügynökségnek egy szemtanú. Mód Gergely a személyvonaton ült, azt mondta, hogy a személyvonat körülbelül 40-50 kilométeres sebességgel szaladt az IC-be. Az utasok kivétel nélkül elestek, az üléseknek zuhantak - tette hozzá.

Kiszaladt a mozdonyvezető az utastérbe

Kiszaladt az utastérbe annak a motorvonatnak a vezetője, amelyik egy InterCity-be rohant hétfőn délelőtt Monorierdőnél. A Független Hírügynökség helyszíni tudósítójának több vonaton utazó szemtanú is megerősítette, hogy a személyvonat vezetője, amikor látta, hogy nem tudja elkerülni az ütközést, a vezetőfülkéből beszaladt az utastérbe. A baleset oka még mindig nem tisztázott.

Átmenetileg állnak a vonatok

A MÁV legutolsó tájékoztatása szerint a baleset miatt Monor és Pilis között nem közlekedhetnek a vonatok, az IC vonatok kerülő útvonalon, Újszász érintésével közlekednek. Nyíregyháza-Debrecen felől a távolsági vonatok csak Szolnokig járnak, onnan átszállással utazhatnak az utasok Monor, illetve Újszász felé. Jelentős késésekre és járatkimaradásokra, járatösszevonásokra kell számítani. Budapest-Nyugati pályaudvar és Monor között 30 percenként, minden óra 5-kor és 35-kor indulnak vonatok, Monor és Albertirsa között vonatpótló autóbuszok közlekednek.

A baleset körülményeit a Rendőrség, a MÁV szakembereinek bevonásával vizsgálja. A Közlekedésbiztonsági Szervezet független szakmai vizsgálatot folytat.

Szabó Pál közlekedési miniszter a helyszínen van, csakúgy mint Szűcs Lajos, Pest Megye Közgyűlésének elnöke, a megyei védelmi bizottság elnöke.

Forrás: RTL Híradó, Független Hírügynökség
Ki hibázott?
Mint a főutvonalakon, Monori erdőnél is kiépítették a nyilt pályaszakaszon a  térközjelző rendszert. ennek lényege, hogy a pályát a sebességhatárok  figyelembevételével 2-3-5 km-es szakaszokra osztja fel. Ha az egyik szakaszon halad egy szerelvény, akkor az azt követő részre tilos vonatnak belépni.
Piros  lámpa jelzi a vezetőnek, ha az előtte levő térközbe nem hajthat be. Ez a jel a vonat vezetőfülkéjében is megjelenik, hangjelzés is figyelmezteti a a vezetőt, s az autómataika magától lassítani kezdi a szerelvényt, ha a vezető ezt elmulasztaná.
Ha a pályaszakaszon meghibásodik a jelző, vagy esetleg megrongálják a berendezést a kialvó jelzőlámpáknak kell figyelmeztetniük a mozdonyvezetőt. Ha nincs egyértelmű szabad jelzése, akkor legfeljebb 15 km-es sebességgel haladhat. De az is óriási szerencse, hogy a második szerlvény elején nem egy mozdony volt Az sokkal nagyobb tömege miatt  ennél is iszonyatosabb pusztítást végzett volna a a hátsó kocsikban.
A tragédiát követően lemondott posztjáról Szabó Pál közlekedési hírközlési energiaügyi miniszter, valamint Kamarás Miklós, a MÁV Zrt. igazgatóságának elnöke is. A hirt maga a miniszterelnök, Gyurcsány Ferenc jelentette be, miután elfogadta az érintettek lemondását. Heinczinger István vasúttársasági vezérigazgató is kérte felmentését, az ő ügyében a megindított vizsgálat lezárása után döntenek.t

Címkék: halál halottak sérültek vonatszerencsétlenség monori erdő ic

Címkék: halottak jelzőlámpa lemondás sérültek vonatszerencsétlenség

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu