Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elfelejtettem a jelszavam 

Nem vagy belépve

Ez a funkció csak regisztrált tagoknak elérhető. Csatlakozz most a Networkhöz vagy ha már tag vagy, lépj be itt:

Oldhatók a tanulás, tanítás során keletkezett pszichés gátlások?

Elképzelhető, hogy valaki örömmel tanul? Elérhető, hogy a gyerekek jókedvvel menjenek iskolába és az órákon szorongás helyett a felfedezés kellemes izgalmát éljék át?

 

A tanulási nehézségek másik leggyakoribb oka a teljesítménnyel kapcsolatos szorongás és az iskolához, tanuláshoz kötődő stressz. A tanulás ösztöntevékenység. Kielégítése - más ösztöntevékenységekhez hasonlóan - örömérzéssel jár(pl.: evés, ivás, ürítés, játék...stb). Ha ez eltűnik biztosak lehetünk benne, hogy valami nagy baj van. Gondoljanak csak arra, hogyha a gyerekünk nem örömmel lát neki az étkezésnek, hanem ellenkezik, szorong, nem hajlandó enni rögtön kétségbe esünk, és szakemberhez fordulunk. Nem kellene ennek másképp lennie a tanulás esetében sem.

 

Sokszor már szülőként megalapozzuk a gyermek teljesítménnyel, tanulással kapcsolatos ellenérzéseit. A legjobb szándéktól vezérelve egészen fiatal korukban - az óvodában, vagy még előtte - erőltetjük a különböző intellektuális teljesítményeket. Gyermekünk jövőbeni biztos boldogulását egyengetve, már az óvodás kor elérése előtt idegen nyelveket tanítunk, igyekszünk rávenni hosszú versek megtanulására. Akkor érzünk elégedettséget, ha már az iskolába lépése előtt megtanul írni, olvasni. Sajnos legjobb szándékaink ellenére is többet ártunk mint használunk. A verstanulás, az írás-olvasás legalább annyira függvénye az idegrendszer érettségének, mint a gyakorlásnak. Túl korai gyakoroltatásuk rengeteg kudarcélményt, meg nem felelés érzetet okoz a gyerek számára. Hiába gyakorolja erejét megfeszítve a feladatokat, nem vagy csak nagyon lassan halad és közben folyamatosan szembesülnie kell azzal, hogy a szülei valami olyasmit várnak tőle, amire ő nem képes.

 

Ez aztán nagyon mély sebeket ejt a gyerekek amúgy is törékeny lelkivilágában. Az ilyen gyerekek nemhogy kedvet nem éreznek a tanulás vagy az iskola láttán, hanem esetleg kifejezetten szoronganak, vagy igyekeznek elkerülni ezt a helyzetet. Stratégiákat alakítanak ki az iskolával, tanulással kapcsolatos helyzetek elkerülésére: megjelennek a tanulási zavarok.

 

Persze az ideális az lenne, ha senkinek nem kellene stresszel szembenéznie a tanulás vagy az iskolába járás során. Természetesen ez lehetetlen, hiszen még a legjobb szándék ellenére is becsúszhatnak stresszt keltő helyzetek. Mindenkinek - szülőnek, gyereknek, pedagógusnak egyaránt - lehet rossz napja. Szerencsére léteznek stresszoldó eljárások, amelyekkel csökkenthetők vagy akár teljesen meg is szüntethetők az iskolával, tanulással kapcsolatos ellenérzések.

 

Címkék: iskola stressz tanulás teljesítmény

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

sildi 05 üzente 12 éve

A TANULÁSI ZAVAROK IDEGRENDSZERI OKAI ÉS A LEHETSÉGES MEGOLDÁSOK

Agyunk szerkezete nagyon leegyszerűsítve két részből áll.
Az egyik a szürkeállomány, amely egyrészt az agyunk felszínén található agykérget (kortex), másrészt az agy belső területein elhelyezkedő magokat, a kéreg alatti területeket (szubkortikális magok) alkotja.
Az agykéreg egyes területeit és a magokat pályák kötik össze, ezt a részt nevezzük fehérállománynak.

Amikor valamilyen tevékenységet végzünk, akkor agyunk tudatos része, az agykéreg, megfogalmazza a feladatot, a megoldás pedig a tudatalattiban, a szubkortikális régiókban történik. Vagyis a parancsot a tudatos központ adja ki, a végrehajtás pedig nagyrészt az irányításunkon kívül eső területeken zajlik. A feladat típusától függően a feldolgozást az agy más-más része végzi.
Agyunk mindig a legrövidebb utat választja ahhoz, hogy az ingerület eljusson a megfelelő feldolgozó központba. Ha ez az út valami miatt nem járható, akkor a következő legrövidebbel próbálkozik, és így tovább.

Ideális esetben, integrált agyműködés esetén:
- a specifikus agyi funkciók/területek elérhetők,
- a köztük lévő összeköttetések (pályák) szabadon átjárhatók,
- és ez az integrált működés stressz-helyzetben is fenntartható.

Ha valamelyik specifikus agyi funkció blokkolódik, akkor a gondolkodás attól függ, hogy az agy hogyan tudja ezt kompenzálni.
Pl. egy egyszerű szorzási feladatnál, ha a feldolgozó központ elérhető, és a hozzá vezető pályák is teljesen átjárhatóak, rögtön rávágjuk a megoldást.
Néhány embernek azonban hosszabban kell gondolkodnia, az ő esetükben valószínűleg valamelyik specifikus agyterület blokkolt, ezért az agy alternatív utat keres, ami egy kis plusz időt igényel.
Gyakran előfordul, hogy a feladatot egyáltalán nem sikerül megoldani. Ilyenkor általában a számolásért felelős agyközpont, és az alternatív utakat jelentő pályák is blokkoltak.
Extrém esetben olyan mértékű blokkoltság is kialakulhat, hogy az illető egész életében kerülni fogja az új dolgok megismerését, és minden ilyen szituációt erős stresszként fog megélni.
Márpedig az életünk során mindig találkozunk új dolgokkal, vagyis a tanulás ebben az értelemben egy életen át tart. Ezért a részképesség zavarok komoly hátrányokat jelenthetnek egész életünkben. Hiszen ha a fontos agyi funkciók közül egy, vagy több blokkolódik, ez meggátol minket abban, hogy bizonyos feladatokat elvégezzünk, és a kihívásokkal megbirkózzunk.
Létezik egy újszerű kineziológiai módszer, a LEAP Agyintegráció, amely gyors és hatékony megoldás lehet tanulási nehézségek, részképesség zavarok (és számos más probléma) esetén.
A LEAP egy speciális technikával feltárja és megszünteti az idegsejtek blokkjait. Ezáltal integrálja az agy különböző területeit és pályáit, lehetővé téve a teljes aggyal történő tanulást, észlelést, gondolkodást illetve problémamegoldást.

Ekkor a tanulással, vagy egyéb feladattal, élethelyzettel kapcsolatos eddig lefelé húzó kudarc-spirál átalakulhat egy felfelé ívelő sikerspirállá, ezáltal helyreáll az önbizalom, javul az önértékelés.



További információk: www.agyintegracio.hu
TELEFON: 0620-922-1720
http://www.facebook.com/AGYINTEGRACIO


Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 16 éve

érdekes, én épp azt látom, hogy az intellektuális teljesítmény leértékelődik a megszerzett tudáshoz képest. nekem a tanításban (legalábbis szerintem) nem ez okoz gondot, hanem, hogy a tananyag helyett az érdemjegy a legfontosabb cél - ezt a szülők építik a gyerek gondolkodásába. a teljesítési kényszer (és az ebből fakadó stressz) erre irányul. ez, amellett, hogy teljes érdektelenséget szül a tananyag iránt - így aztán tényleg nehéz megtanulni-tanítani - egyéb kellemetlen tünetekkel is jár (puskázás, nem alapos, rövid távú tudás)

Válasz

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu