Kis türelmet...
Az első 68 személyes Tupoljev Tu-134-es sugárhajtású utasszállító 1969 nyarán került menetrendszerinti forgalomba. Ezzel párhuzamosan a Malév Il-14-es gépeit kivonta a forgalomból. A Tu-134-esek érkezésével induló „JET” korszak egyben a gépek új formátumú, modern vonalvezetésű külső festését is hozta. A karcsú kecses típus példányai egészen 1999-ig teljesítettek szolgálatot a vállalatnál.
A flotta további modernizációjaként az Il-18-asok felváltására, a Malév 143 személyes Tu-154-es gépeket vásárolt, melyek az 1974-es nyári menetrendi időszaktól álltak forgalomba. A „Nagyvas” becenévre hallgató háromhajtóműves, robosztus felépítésű, jelentős teljesítmény felesleggel rendelkező gépek igazi kerozin falóknak bizonyultak, ám ez abban az időben még nem jelentett problémát. Ez az új típus tette lehetővé, hogy a Malév az utasforgalomból fokozatosan kivont Il-18-asokat, átalakítás után a továbbiakban csak áruszállításra használja. A cargo flotta elsősorban a Közel-Keletre szállított magyar mezőgazdasági termékeket.
Miközben a Malév a flotta intenzív modernizálásba kezdett, a repülőtéri létesítmények és kiszolgáló eszközök fejlesztése elmaradt a kívánatostól. A Ferihegyi repülőtér fenntartásához, valamint a légiforgalmi irányítás ellátásához és fejlesztéséhez szükséges anyagi forrásokat a Malév nem tudta önállóan biztosítani. Ezért 1973. január 1-jével a légitársaságból kiválva, önálló állami szervezetként létrejött az LRI, a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság.
malév.hu
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
Boeing 737
A Malév története 10.
A Malév története 9.
A Malév története 8.