Kis türelmet...
A 90-es évek fontos változása volt a magyar nemzeti légitársaság szervezeti átalakítása. Csaknem öt évtized elteltével, 1992 nyarától újra részvénytársasági formában működik a Malév. Ugyancsak ebben az évben kezdődött meg a korábban 100 százalékosan állami tulajdonú Malév privatizációja. Ennek során az olasz Alitalia légitársaság és a Simest befektető bank 30+5 százalékos tulajdonhányadot szerzett a Malévben, majd ezt követően a Malév alkalmazottai is vásárolhattak a részvényekből.
1992 nyarán kezdte meg működését Ferihegyen a Malév és a Lockheed cég 50-50 százalékos tulajdonú vegyes vállalata, az Aeroplex Kft., amely a Malév és más külföldi légitársaságok gépeinek karbantartására jött létre. A magyar technikusok és mérnökök szakmai felkészültségét bizonyítja, hogy a ferihegyi műszaki bázis rövid idő alatt megkapta az amerikai (FAA) és a közös európai (JAA) légügyi hatóságok működési engedélyét.
Miközben a magyar nemzeti légitársaság új piacokat keres, igyekszik hagyományos, európai útvonalain is megőrizni és erősíteni pozícióit. E törekvés jegyében döntött úgy a Malév vezetősége, hogy a Tu-134-esek helyett 67 személyes, Fokker 70-es gépekkel bővítik a flottát. Az első F-70-es 1995 decemberében állt forgalomba a Malévnél.
malev.hu
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
Boeing 737
A Malév története 10.
A Malév története 8.
A Malév története 7.