Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elfelejtettem a jelszavam 

Nem vagy belépve

Ez a funkció csak regisztrált tagoknak elérhető. Csatlakozz most a Networkhöz vagy ha már tag vagy, lépj be itt:

Az 1977-ben meghozott határozatnak megfelelően, a kiemelt állami nagyberuházás első ütemében, 1983 végéig elkészült az új futópálya a hozzátartozó gurulóút hálózattal, az irányítótorony, a Malév-gépek karbantartására szolgáló műszaki bázis valamint egy sor a repülőtér biztonságos üzemét szolgáló járulékos létesítmény. Ez időszak alatt került sor a Magyarország teljes légterét ellenőrizni képes radarberendezések telepítésére és egy új közelkörzeti irányítóközpont létesítésére is.

A második ütem keretében épült fel a Malév új terminálja, Ferihegy 2. Az 1985. november 1-jén átadott épületkomplexummal egy időre megoldódott az utazóközönség kulturált kiszolgálása. Ferihegy utasforgalma ugyanis 1968 és 1975 között megduplázódott, 1982-ben pedig az éves utasszám már túllépte a kétmilliót.

Ferihegy 2 átadása után született meg a döntés arról, hogy teljesen felújítják a régi futópályát. A munkálatok befejeződése után nem csak a repülés biztonságát sikerült még tovább növelni, hanem a fel- és leszállások, illetve a földi gurulás útvonalának optimális megtervezésével jelentősen csökkent Ferihegy körzetének zajterhelése is.

Közben a Malév folyamatosan bővítette földi szolgáltatásainak körét, valamint növelte részvételét számos repüléssel kapcsolatos tevékenységben (áruszállítmányozás, harmadik fél földi kiszolgálása, catering, üzemanyag szolgáltatások). 1974-ben bevezették a számítógépes helyfoglalási rendszert, majd a következő években fokozatosan automatizálták a járatindítás, az árukezelés és a jegyeladás folyamatait is. A nyolcvanas években a Malév kialakította vidéki területi igazgatóságait és Debrecenben, Győrben, Miskolcon, Pécsett és Szegeden új jegyirodákat létesített.


A Malév fejlesztette szolgáltatásait a levegőben is. 1983-ban vezette be valamennyi járatán a Comfort Class elnevezésű business osztályt, melynek elnevezése azóta Sky Clubra változott.  

A folyamatos fejlődés fontos mérföldkőhöz ért 1984-ben, amikor a Társaság teljes jogú tagja lett az IATA-nak (Légitársaságok Nemzetközi Szövetsége).

Az 1980-as évek végére a Társaság évente már rendszeresen több mint egymillió utast szállított, és 30 ország 40 városába indított járatokat. Az éves árbevétel szempontjából a Társaság az ország első tíz vállalata közé tartozott.

Az évtized végére a Malév megkezdte a géppark modernizációjának újabb szakaszát. 1989 januárjában az utolsó Il-18-ast is kivonták a cargo szolgálatból és az első Tu-134-es gép is visszavonásra került. Egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy a Tu-154-eseket, a flotta akkori gerincét hatékonyabb légijárművekkel kell felváltani. A Magyarországon és a Kelet-Európán végigsöprő politikai változásokkal párhuzamosan a Malév elsőként kapta meg a szükséges kormányzati jóváhagyását a nyugati légijárművek bérletéhez. Ettől fogva repülnek a vállalatnál amerikai gyártmányú Boeing B737-es típusú repülőgépek.

malév.hu

Címkék: malév repülés

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu