Kis türelmet...
A problémák elkerülése érdekében a cég 2006-ban az MPP spamszűrő mellett döntött, amely azóta is hatékonyan tartja távol a kéretlen leveleket. Az eredmény önmagáért beszél: az MPP egy év alatt fél milliárd spamtől kímélte meg a felhasználókat, a szolgáltató ezért további két évig ezt a rendszert alkalmazza a spamek szűrésére.
A VIP Solutions Kft. immár öt éve biztosít ingyenes levelező szolgáltatást felhasználóinak, 2002-től az Index/VIPmail szolgáltatással, 2004-től pedig már a CitroMail levelező is elérhetővé vált. A két levelező együtt ma már több, mint másfél millió felhasználóval rendelkezik, és ezzel Magyarország második legnagyobb ingyenes levelezési szolgáltatójává vált.
Az ingyenes postafiókok tulajdonosait és az üzemeltetőket is nagymértékben zavarják a beözönlő kéretlen reklámlevelek. A felhasználók esetében egy idő után a használat rovására mehet, ha minden egyes bejelentkezéskor akár több tucat olyan levéllel találkoznak, amelyek ismeretlen címről érkezve gyógyszerek, részvények vásárlására, vagy éppen olcsó illegális szoftverek beszerzésére csábítanak. Ezek törlése elveszi az elektronikus levelező kedvét az e-mailezéstől, de a spamek a szolgáltatónál is problémát okoznak, hiszen jelentős tárhelyet, sávszélességet és processzoridőt vesznek igénybe.
A beérkező kéretlen levelek száma folyamatosan nőtt az elmúlt években.
“2006-ban döntöttünk az MPP bevezetése mellett, s az eredmények ismeretében elmondhatjuk, hogy jó döntést hoztunk.” – mondja Tóth Attila, a VIP Solutions Kft. ügyvezetője.
Az MPP egy komplett biztonsági megoldás linuxos kiszolgálókra, amely rugalmasan tud alkalmazkodni a CitroMail és a VIPmail elosztott rendszeréhez, és teljesítménye lehetővé teszi, hogy kisszámú kiszolgálóval is megbízható levelező szolgáltatást nyújtsunk.
„Az MPP megoldásának előnye, hogy ki tudja szűrni a spamek áradatát küldő zombi gépeket, automatikusan kitiltja a támadókat, amivel egyszerre több ezer spam átvételét tudja elkerülni. A rendszer a kéretlen reklámlevelek elleni védekezésben és felismerési arányában is kiemelkedő megoldást nyújt. A felhasználóink az MPP telepítése után azonnal észrevették a változást, s ma már el is várják ezt a védelmet.” – teszi hozzá.
Évi fél milliard spamet szűr ki az MPP
Az MPP Server Edition az Index/VIPmail és CitroMail rendszerekben 2006. áprilisa óta működik eredményesen, és naponta 2.500.000 levelet szűr. Sajnos a spamek aránya a világtendenciáknak megfelelően itt is növekszik, a napi átlagos levélforgalom mintegy 60%-a spam. Ez azt jelenti, hogy az MPP spamszűrő évente több mint fél milliárd kéretlen levéltől kíméli meg a felhasználókat, akik így jelentős mennyiségű időt és fáradtságot is megtakaríthatnak.
„Az MPP használatával megbízhatóvá és szabályozottá válik az elektronikus levelezés: olyan, mint egy email tűzfal. A teljes védelem fiókonként mindössze pár forintba kerül.” – teszi hozzá Tóth Attila.
Az elmúlt egy év tapasztalatai alapján a VIP Solutions Kft. úgy döntött, hogy további két évre meghosszabbítja az MPP-vel kötött szerződését, s így 2009-ig a felhasználók védve lesznek a kéretlen levelektől. Az MPP-nek azonban nem csupán nagyméretű megoldásai vannak, a fejlesztő Yellow Cube Kft. egyéni POP3 alapú fiókokra is kidolgozta a megfelelő változatot, amely egyedülálló módon hat szűrőmotorral végzi a kéretlen levelek felismerését.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
Motivációs levél minta magyarázatokkal
Milyen legyen a kisérőlevél?
Mit is jelent egy elektronikus levél vagy egy Web oldal címe és hogyan kell ezeket az adatokat értelmezni?
Mi az e-mail? - meghatározás