Kis türelmet...
Többmilliós kárt okozott az alkalmazottaknak és az állami költségvetésnek a magyarországi Tesco áruházlánc – állítja egy, a lánc paksi egységéből tavaly elbocsátott olvasónk. B. Gábor szerint az áruházlánc rendszeresen túlóráztatta alkalmazottait, amiért nem fizetett semmit. A Tesco szóvivője szerint mindezek alaptalan vádaskodások, amelyek nem bizonyíthatók.
Két jelenléti ívet voltak kötelesek kitölteni a paksi Tescóban a dolgozók: egy valósat, ami a tényleges munkavégzés idejét rögzítette, és egy olyat, ami megfelelt a hivatalosan bejelentett foglalkoztatási adatoknak, amelynek alapján a munkavállalók a fizetést is kapták – jelentette ki lapunknak B. Gábor, aki kármegelőzési és biztonsági megbízottként 2005-től 2006-ig volt a multilánc alkalmazottja. Elmondta: aki nem volt hajlandó aláírni a hamis íveket, amin egyetlenegy, valójában ledolgozott túlóra sem szerepelt, azt elküldték. Minderre akkor derült fény számára, amikor egy munkaügyi ellenőrzés során el kellett rejtenie a tényleges munkavégzést rögzítő íveket.
*
Olvasónk szerint a ki nem fizetett munkabérek nagyjából tízmillió forintra rúgtak a paksi Tescóban, és az államot is körülbelül ennyivel rövidítette meg ez idő tájt az áruházlánc a be nem fizetett járulékok miatt. B. Gábor hozzátette: mások is megerősítették azt, amit saját maga is tapasztalt: a hazai Tesco-egységekben a szükségesnél általában 10-15 százalékkal kevesebb munkaerőt alkalmaznak, a többletfeladatot pedig túlóráztatással oldják meg, mégpedig ki nem fizetett, le nem adózott foglalkoztatással. B. Gábor állítja, mindezt négy hónapot rögzítő írásos dokumentumokkal és tanúkkal tudja bizonyítani.
– Ez az ember nem tudja bizonyítani azt, amit állít – reagált a fenti ügyre lapunknak Hardy Mihály, a lánc szóvivője. Közölte: tizenegy hatóság ellenőrzi a Tescót, ezért ha ebből bármi is igaz lenne, az már rég kiderült volna. – A paksi esetnek személyesen is utánajártam, és magam győződtem meg, hogy nincs alapja a vádaskodásnak – mondta Hardy. A szóvivő szerint ahogy a korábban megjelentetett botránykönyvek, ez az eset is csak személyes bosszúállás egy olyan embernél, aki elbocsátása miatt be akarja feketíteni a Tescót.
– Sajnos e jelenségek ma általánosan megtalálhatók a kereskedelemben – közölte a Kereskedelmi Alkalmazottak Szakszervezetének alelnöke. Mátraházi István elmondta: a munkáltatók gyakorta spórolnak a bérköltségeken, a hiányzó munkaerőt túlórával pótolják, de ezt azért nem szerepeltetik a jelenléti íven, mert akkor legálissá válna a többletmunka, ami után járulékot kellene fizetni. Mindennek a vásárló issza meg a levét, hiszen az agyonhajszolt, alulfizetett alkalmazottak nem tudják kellőképpen teljesíteni az áruházzal szemben támasztott szigorú feltételeket, ráadásul egy kedvetlen alkalmazott nem is jó reklám. – Gyakran hallunk emberi méltóságot sértő bánásmódról, ám az emberek olyanynyira nem mernek fellépni a saját érdekükben, amire még az előző rendszerben sem volt példa.
forrás: Magyar Nemzet
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
Háttal Európának..!
Telefonálás interneten keresztül nemzetközi telefonkártyával, mobilról, vonalas készülékről, kábelen