Kis türelmet...
17 éve | 0 hozzászólás
Az 1880-as évek Londonjában egy jónevû orvos, Henry Jekyll olyan szérumot keres, amellyel elválaszthatja az emberben lakozó jót a gonosztól, s ezzel menthetõvé tenné az elmebetegeket. Ám a kórházi testület képmutató tagjai õrültnek bélyegzik, és megtagadják, hogy élõ emberen próbálja ki a medicinát.
Menyasszonya, Emma Carew és Jekyll ügyvéd barátja, John Utterson kitartásra biztatják a doktort- ám a legénybúcsú után Henry úgy dönt, nem vár tovább, s magának adja be a gyógyszert.
A mû fõszereplõje az Operaház Fantomja és Christine Daaé. A fantom az operaház alatt él, mert az arca eltorzult, és nem mutatja meg magát senkinek. Egy zenei zseni, aki gyakran megijeszti az alkalmazottakat, például zongorajátékával. A sötétségbõl idõnként felkísértõ alakot az operaházban dolgozók gonosz szellemnek hiszik. Erik megismeri Christine-t, és halott apja sugallatára elkezdi énekelni tanítani, anélkül, hogy mutatkozna, az öltözõ falán keresztül. A fantom beleszeret a lányba, és féltékeny lesz a võlegényére, Raoul-ra.
17 éve | 0 hozzászólás
Az Operaház Fantomja Andrew Lloyd Webber musicalje, Gaston Leroux regénye alapján készült. 1986-ban mutatták be, és azóta is mûsoron van. Christine szerepét akkori feleségének, Sarah Brightmannek írta, aki el is játszotta az eredeti londoni és broadway-i elõadásokban Michael Crawford oldalán. Harold Prince rendezte a darabot, aki az Evitát is színre vitte. Charles Hart írta a musical dalszövegeit néhány Richard Stilgoe anyagot felhasználva. Habár a musical vegyes visszajelzéseket kapott a kritikusoktól, hatalmas sláger lett és a mai napig megy mind a West End-en, mind a Broadway-en, ahol 2006 januárjában megelõzte a Macskákat, mint a leghosszabb ideje futó musical /Wikipédia/
17 éve | 0 hozzászólás
A musical mûfaja midig is nagy sikernek örvendett Magyarországon. Több tucat kiváló magyar mû és rengeteg ötletgazdag alkotó a bizonyítéka ennek, akik iránt mindig is érdeklõdtek külföldrõl. Akárcsak az újhullámos elõadások, úgy az évtizedekkel ezelõtt írt és játszott darabok is hatalmas sikernek, nagy népszerûségnek örvendet. Komoly szerepet játszottak ebben a dalszövegfordítók, a kezdetekben Zsüti (G. Dénes György), majd Miklós Tibor, aki magyar musicalek szövegének is a szerzõje, és a legifjabb generációból Galambos Attila /Wikipédia/
17 éve | 0 hozzászólás
A musical nem zenei, hanem formai mûfaj. Bár vannak olyan szerzõk, akik a sajátos formai-zenei struktúrával lassan külön zenei világot alakítanak ki, amely se nem komolyzene, se nem könnyûzene, hanem leginkább valamilyen modern zene klasszikus hangszerelése szimfonikus zenekarra, de mivel ez a világ ezernyi szerzõi közt ez egyáltalán nem egységes, nem nevezhetjük mûfajnak. Vannak modern hangzású, popzenére hasonlító darabok, és vannak klasszikus hangzású, inkább komolyzenei, de mégsem komolyzenei darabok.
17 éve | 0 hozzászólás
Több mérföldköve is volt fejlõdésének: Elõször a Broadway-en bemutatott jazz- operettek, jazz- musicalek sikere emelte az égbe a szerzõket és az ? akkor már így nevezhetõ ? sztárokat. Cole Porter, Irving Berling amerika hõseinek számítottak.
És bár ízig- vérig amerikai mûfajról beszélünk, azért meg kell említeni, hogy a Broadway-t, (A legendás 42. utca ? amirõl musical is készült), ahogy Hollywoodot is, a kelet -európából bevándorolt zsidó származású producerek tették naggyá.
17 éve | 0 hozzászólás
A musicalt gyakran a modern kor operájának nevezik. Ez a meghatározás azonban nem alkalmas minden zenés színházi darab definiálására, ugyanis vannak úgynevezett zenés darabok és vannak musicalek. A különbség a zenei szerkezet formájában rejlik. Míg a ?zenés darab? pusztán azt jelenti, hogy a darabban van néhány zenés betét, dal, különösebb zenei-szerkesztési összefüggés nélkül (tehát ezek a zenei elemek önállóak, ismétlés nélkül, vagy csak kevés ismétlõdéssel), az ?igazi? musicalben az operához hasonlóan nincs prózai rész, vagy csak nagyon elenyészõ, elhanyagolható.
17 éve | 0 hozzászólás
A musicalt gyakran a modern kor operájának nevezik. Ez a meghatározás azonban nem alkalmas minden zenés színházi darab definiálására, ugyanis vannak úgynevezett zenés darabok és vannak musicalek. A különbség a zenei szerkezet formájában rejlik. Míg a ?zenés darab? pusztán azt jelenti, hogy a darabban van néhány zenés betét, dal, különösebb zenei-szerkesztési összefüggés nélkül (tehát ezek a zenei elemek önállóak, ismétlés nélkül, vagy csak kevés ismétlõdéssel), az ?igazi? musicalben az operához hasonlóan nincs prózai rész, vagy csak nagyon elenyészõ, elhanyagolható.
17 éve | 0 hozzászólás
Zenés színpadi műfaj az ókor óta létezik, azonban a musical őse a daljáték, az operetta, és az operett. Az átmenetet a komolyzene és a könnyűzene közt a jazz-operett. Fiatal műfaj, nagyjából a XIX.- XX. század fordulóján, az amerikai zenés színházi kultúra létrejöttekor vált önállóvá. A Broadway és a musical fogalma mára összekapcsolódott.
/Wikipédia/
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
A Kiátkozott musical története
17 éve | 0 hozzászólás
A zenés történelmi dráma Szentmihályi Szabó Péter Kun László és Édua c. könyve alapján készült, és IV. László sorsát hivatott bemutatni. A történet László halálával nyit, majd ezután bontakozik ki a teljes mû, amely 1272-ben kezdõdik el.
László, aki csak bábu anyja (Kun Erzsébet) és a többi nagyúr kezében, fiatal korában meggyûlöli az országban dúló örökös viszályt, de nem sokat tehet. Fülöp, pápai legátus követeli a kereszténység életbe léptetését, s Erzsébet ennek egyik jeleként a nápolyi Izabellát jelöli ki jegyesként.
Címkék: kiátkozott történet
Tovább