Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elfelejtettem a jelszavam 

Nem vagy belépve

Ez a funkció csak regisztrált tagoknak elérhető. Csatlakozz most a Networkhöz vagy ha már tag vagy, lépj be itt:

A tanulás egy élethosszig tartó folyamat, nem fejeződik be a középiskola, főiskola, vagy az egyetem után!

Legtöbbünknek mégis az általános iskolától elkezdve különféle problémái, nehézségei vannak a tanulás elsajátításával.

Ennek főként három oka van:

  • Az egyik, hogy nem tanítják meg az iskola kezdetén a gyerekeket tanulni. Nincs olyan óra, ami a tanulással foglalkozna, mondjuk az általános iskola első osztályában.
  • A másik ok a nem megfelelő oktatási módszerek használata a tanárok részéről. Ami tulajdonképpen érthető, hiszen őket sem tanították meg tanulni, és sokszor elég nyilvánvaló, hogy tanítani sem. Egy tanítóképző főiskola vagy egy egyetem nem garantálja azt, hogy az onnan kijövő tanárok képesek lesznek tanítani, gyerekeket vagy felnőtteket oktatatni.
  • A harmadik ok a túlbonyolított nem megfelelő tankönyvek használata. Melyeket olyan emberek írtak, akik valószínűleg értették azt amit leírtak, de azt nem tudták elképzelni, hogy egy gyermek nem tudja könnyen megérteni azt. Sokszor egy-egy általános iskolai könyv úgy néz ki, mintha egyetemi professzoroknak, de legalábbis egyetemi hallgatóknak készült volna. Ilyen könyvekből elég nehéz bármit is könnyen megtanulni.

Eléggé sajnálatos tény az, hogy az utóbbi évtizedben az iskolai oktatás színvonala jelentős mértékben romlott. Mindezt egy tanuló, aki iskolába jár nem is biztos, hogy érzékeli. Csak azt veszi észre, hogy nehezen megy neki a tanulás, nem megy a fejébe a tanagyag, és rossz jegyeket szerez, akár bukásra áll több tantárgyból, romlik a magaviselete. Ilyenkor a szülők egy része szinte pánikszerűen keresni próbál valami gyors megoldást.

Szülőként legtöbbször alternatív módszereket kell találnunk arra, hogy a gyermekünket megtanítsuk vagy megtaníttassuk tanulni.

Címkék:

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

sildi 05 üzente 7 éve

A TANULÁSI ZAVAROK IDEGRENDSZERI OKAI ÉS A LEHETSÉGES MEGOLDÁSOK

Agyunk szerkezete nagyon leegyszerűsítve két részből áll.
Az egyik a szürkeállomány, amely egyrészt az agyunk felszínén található agykérget (kortex), másrészt az agy belső területein elhelyezkedő magokat, a kéreg alatti területeket (szubkortikális magok) alkotja.
Az agykéreg egyes területeit és a magokat pályák kötik össze, ezt a részt nevezzük fehérállománynak.

Amikor valamilyen tevékenységet végzünk, akkor agyunk tudatos része, az agykéreg, megfogalmazza a feladatot, a megoldás pedig a tudatalattiban, a szubkortikális régiókban történik. Vagyis a parancsot a tudatos központ adja ki, a végrehajtás pedig nagyrészt az irányításunkon kívül eső területeken zajlik. A feladat típusától függően a feldolgozást az agy más-más része végzi.
Agyunk mindig a legrövidebb utat választja ahhoz, hogy az ingerület eljusson a megfelelő feldolgozó központba. Ha ez az út valami miatt nem járható, akkor a következő legrövidebbel próbálkozik, és így tovább.

Ideális esetben, integrált agyműködés esetén:
- a specifikus agyi funkciók/területek elérhetők,
- a köztük lévő összeköttetések (pályák) szabadon átjárhatók,
- és ez az integrált működés stressz-helyzetben is fenntartható.

Ha valamelyik specifikus agyi funkció blokkolódik, akkor a gondolkodás attól függ, hogy az agy hogyan tudja ezt kompenzálni.
Pl. egy egyszerű szorzási feladatnál, ha a feldolgozó központ elérhető, és a hozzá vezető pályák is teljesen átjárhatóak, rögtön rávágjuk a megoldást.
Néhány embernek azonban hosszabban kell gondolkodnia, az ő esetükben valószínűleg valamelyik specifikus agyterület blokkolt, ezért az agy alternatív utat keres, ami egy kis plusz időt igényel.
Gyakran előfordul, hogy a feladatot egyáltalán nem sikerül megoldani. Ilyenkor általában a számolásért felelős agyközpont, és az alternatív utakat jelentő pályák is blokkoltak.
Extrém esetben olyan mértékű blokkoltság is kialakulhat, hogy az illető egész életében kerülni fogja az új dolgok megismerését, és minden ilyen szituációt erős stresszként fog megélni.
Márpedig az életünk során mindig találkozunk új dolgokkal, vagyis a tanulás ebben az értelemben egy életen át tart. Ezért a részképesség zavarok komoly hátrányokat jelenthetnek egész életünkben. Hiszen ha a fontos agyi funkciók közül egy, vagy több blokkolódik, ez meggátol minket abban, hogy bizonyos feladatokat elvégezzünk, és a kihívásokkal megbirkózzunk.
Létezik egy újszerű kineziológiai módszer, a LEAP Agyintegráció, amely gyors és hatékony megoldás lehet tanulási nehézségek, részképesség zavarok (és számos más probléma) esetén.
A LEAP egy speciális technikával feltárja és megszünteti az idegsejtek blokkjait. Ezáltal integrálja az agy különböző területeit és pályáit, lehetővé téve a teljes aggyal történő tanulást, észlelést, gondolkodást illetve problémamegoldást.

Ekkor a tanulással, vagy egyéb feladattal, élethelyzettel kapcsolatos eddig lefelé húzó kudarc-spirál átalakulhat egy felfelé ívelő sikerspirállá, ezáltal helyreáll az önbizalom, javul az önértékelés.



További információk: www.agyintegracio.hu
TELEFON: 0620-922-1720
http://www.facebook.com/AGYINTEGRACIO


Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 9 éve

Gábor.
Ezt te sem gondolod komolyan.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 9 éve

Utána néztem a tanulási problémáknak az internet ezzel foglalkozó részein, és egy olyan cikket találtam a Hetek októberi számában ami egy apukáról szól (Gáborka új élete) aki saját maga állított össze egy gyógyszer koktélt a fia számára aki súlyos tanulási problémákkal küzdött.
Német és amerikai gyógyszerészek és kutató orvosok publikációi alapján az agy számára fontos inzulint kevert össze egy orrspray aminek nem emlékszem a nevére és olyan kitűnő eredményt ért el vele a gyermeke fejlődésében ami a nemzetközi tudományos világot is meglepte.
Valószínűleg csinálnak ilyen készítményeket enyhébb tanulási nehézségekkel küzdő hiperaktív gyermekeknek.
De van más módszer is még a tanulási zavarok megszüntetésére.

Válasz

DÉCSEI JUTKA üzente 11 éve

Azért olvastam el mert nekem is két gyerekem van és már az elsővel érzékelem, hogy 11 évesen stresszeli az iskola. Tiltakozását abban látom, hogy nem ír a füzetbe órán, mellőzi a házifeladat készítést. Itt székelyföldön is az iskolák a lepjobb és legtöbb tananyagot szedték elő, ami csak terheli a gyerekeket. De én inkább azt látom, hogy szuper embereket szeretnének a felnöttek nevelni. Talán mert rövid az élet vagy nehéz eltartani egy gyereket, s ha már etetjük legyen egy tanult okos ember. Munkahely is csak a diplomásoknak van. Tehát erre kell felkészítenünk. A pedagogusok pedig a gyermeklétszám csökkenése miatt a munkahelyüket féltik. A tanárok mégtöbbet probálnak tanítani, hogy megmutassák az igazgatóságnak, hogy ök a legjobbak öket kell megtartani, nehogy elveszítsék állásukat.

Válasz

Jenei Tibor üzente 11 éve

Teljesen igazad van.Nem az a cél ,hogy át adják a tudást hanem csak a közalkamazotti munka viszony megtartása a cél.Butának és kiszolgáltottá tenni a társadalmat és utána azt csinálnak minden emberrel amit akarnak. Újra kell járni az iskolát ,hogy a gyerekkel lépést tudj tartani . De a felnőt oktatásban se az a cél .Csak a bankszámla hízzon.

Válasz

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu