Kis türelmet...
Véleményem szerint az egyik legfontosabb téma, azoknak, akik a vevőorientációt tartják szem előtt
Sokszor kerülök vitába cégvezetőkkel a személyes eladás fontossága miatt. A legtöbbször azt hallom, hogy a termék majd úgy is eladja önmagát! Ez hülyeség! A terméket akkor lehet jól értékesíteni, ha megfelelő kommunikáció és személyes eladás áll mögötte. A személyes eladásnál nem az a lényeg, hogy az eladó ránksózza a terméket, hanem az az érték, amit a személyes megjelenésével, empatikus kézségével és szakmai tudásával ad nekünk. Sajnos sok kereskedő ezt nem érti meg és e helyett alkalmaz olyan eladókat, aki ápolatlan, két mondatot nem tud elmondani és sorolhatnám. A minap bementem egy edényeket áruló boltba. A pénztárnál egy idősebb hölgy volt előttem. Mielőtt kifizette a terméket(elektromos mixer) kérte a magyarnyelvű leírást. Erre a pénztáros elég bunkó módon, annyit mondott "Döntsd el, kell vagy nem". Kérdezem, milyen modor ez. Ráadásul a hölgy jogosan reklamált.
Itt jön, amit mondtam, ha ebben az esetben az eladó segítséget nyújtott volna, akkor a bolt nem esik el a termék összegétől. Igaz, mondhatjuk azt, hogy egy termék nem termék, de ha ezt mondjuk eljátssza egy nap ötször, akkor mennyit is bukik a kereskedő cég az eladó modortalansága miatt. Számoljunk: Legyünk szerények és legyen az öt termék napi ára 10000Ft. Ha ezt megszorozzuk 22 nappal, az akár hogyan is számolok, ez minusz 220000Ft . EGY ELADÓ HÜLYESÉGE MIATT.
A vállalatvezetőknek, akik a stratégiai döntéseket hozzák, el kellene fogadniuk azt a tényt, hogy a legjobb informátor a piacon a jó eladó. Ők tudják legjobban felmérni a vevői igényeket, mert közvetlen kapcsolatuk van a fogyasztókkal.
Az embertársaimnak annyit tudok tanácsolni, hogy akkor érdemes egy helyen vásárolni, ha a vásárlással értéket (kedvességet, naprakész információt, segítséget) is kapunk. Ha ez megvan, akkor kijelenthetjük, hogy az a vállalat lépéseket tesz annak érdekében, hogy minket kiszolgáljon, és nem úgy tekint ránk, mint profit.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
A megteremtett igény,csomagolás,márka, garancia
Az akcióktól a padlómatricákig
Hogyan befolyásolnak minket a reklámok?
A kezdet