Kis türelmet...
Első alkalommal tartottak városi tanévnyitót a Kossuth téren. A vasárnap dálutáni ünnepség egyben a 150 éves Bethlen Gábor Közgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola tanévnyitója volt.
Sokan gyűltek össze az első, főtéren tartott tanévnyitóra. A megjelentek közül néhányan nem is tudták, milyen rendezvény zajlik éppen, csak érdeklődésből álltak meg. A legtöbben persze most nem sétálni, hanem kifejezetten a tanévnyitó miatt jöttek el a Kossuth térre vasárnap délután. Sokan az éppen középiskolás éveit kezdő gyermeküket szerették volna megnézni. Az ünnepségen elsőként Pallás György mondott beszédet. A Bethlen Gábor Közgazdasági Szakközépiskola igazgatója kiemelte: megtisztelőnek tartja, hogy az iskola a 150. tanévnyitóját a Kossuth téren tarthatja. Ebből is látszik, hogy a város és az intézmény szoros kapcsolatot ápol egymással. Ez – az intézményvezető szerint - annak is köszönhető, hogy az iskola ahol tudja, öregbíti Debrecen hírnevét. A középiskolában több olyan diák is végzett, akikre később a város, sőt az egész ország büszke lehetett. Közéjük tartozott Hódos Imre, olimpiai bajnok.
Az intézmény igazgatója után Kósa Lajos köszöntötte a diákokat és az egybegyűlteket. A polgármester első hallásra nagyon messziről közelítette meg a vasárnap délutáni esemény lényegét. Párhuzamba állította a Trianoni Békeszerződés után 20 évvel már talpra állt Magyarországot, a mai Magyarországgal. Arra kereste a választ, mi az oka annak, hogy az az ország, amely Trianon után két évtizeddel már Európa fejlettebb országai közé tartozott, most, a rendszerváltás után 17 évvel az Európai Unió legfejletlenebb országai között van. Kósa Lajos szerint a Trianon utáni fejlődés nagyban köszönhető az akkori közoktatási miniszternek, Klebensberg Kunónak, aki újjászervezte az oktatást, új iskolákat épített. Felismerte ugyanis, hogy az az ország, amely elvesztette nyersanyag kincseinek 80 százalékát, csak a szellemi tőkéjére számíthat. Éppen ezért a diákoknak biztosítani kell azt, hogy jó iskolákban tanuljanak, kihasználhassák a tehetségüket, ezzel pedig az ország fejlődését segítsék. De, ha nem jó az oktatási rendszer, akkor nagyon könnyen elveszhetnek a tehetségek. A polgármester úgy véli, ami ma Magyarországon az oktatás átalakítása címén folyik, az a legnagyobb ostobaság. A múlt ugyanis már megmutatta, hogy, ha nem megy jól az országnak, akkor a jövő nemzedékben bízhat, amely tudásával a fejlődést segítheti. Debrecen éppen ezért nem követte azt az országos tendenciát, hogy sorra zárják be az iskolákat. A város 91 oktatási intézményéből mindössze egy összevonásra kényszerültek. A Körösi Csoma Sándor Általános Iskola és Óvoda a Vénkerti Általános Iskolába és Alapfokú Művészetoktatási Intézménybe olvad bele. A létszám tekintetében azonban az országoshoz hasonlóan alakultak a debreceni számok is. Az óvodai és a középiskolai létszám csökkent, az általános iskolai pedig stagnál.
A polgármester beszéde végén azt kívánta, hogy legyen vége annak a tendenciának, ami most az országban van, aki ugyanis elkeseredett, a munkájuk miatt aggódó pedagógusok között, rossz hangulatban tölti diákéveit, az milyen útravalóra számíthat az életben?
Forrás: www.deol.hu
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!