Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elfelejtettem a jelszavam 

Nem vagy belépve

Ez a funkció csak regisztrált tagoknak elérhető. Csatlakozz most a Networkhöz vagy ha már tag vagy, lépj be itt:

  

 Kína hosszú múltra tekinthet vissza és ragyogó kultúrával, rengeteg idegenforgalmi látványossággal rendelkezik. 1985-ben csatlakozott a világörökségről szóló konvencióhoz. Két év mulva, 1987-ben az UNESCO elsőként a Nagyfalat, a pekingi Téli Palotát és négy további objektumot vett fel a világörökség listájára. Jelenleg 29 kínai objektum szerepel ezen a listán. Ezzel Kína a harmadik a listán nyilvántartott országok között. 
A világ hetedik csodájaként nyilvántartott Nagyfal a világ legrégibb és legnagyobb katonai védelmi épitménye és több mint 7 ezer kilométer hosszan huzódik Észak Kínában. 
 

A Nagyfal története az időszámítás előtti 7. századba nyúlik vissza. Akkor Közép-Kínában hatalmas őrtornyokat, bástyákat, illetve erődítményeket és az ellenség érkezését jelző létesitményeket épitettek az északon élő népek támadásai ellen. Később falakkal kötötték össze ezeket az épitményeket. Majd a Tavasz és az Ősz, valamint a Hadakozó fejedelemségek korában a különböző fejedelemségek hegemoniára törekedtek, ezért az egyik háború követte a másikat. A fejedelemségek a határvidék domborzatát kihasználva falakat emeltek egymás ellen. Később, az időszámítás előtti 221-ben Qin Shi-huan császár egyesítette az egész országot és összekötötte a korábbi fejedelemségek által épített falakat, hogy így védekezzen a mai mongol pusztaságon élő népek lovascsapatainak támadása ellen. Akkor a Nagyfal hosszúsága már meghaladta az 5 ezer kilométert. A Qin dinasztiát követő Han dinasztia több mint 10 ezer kilométerre meghosszabította. Két évezred során a különböző kínai dinasztiák mind építettek valamilyen falat. Ha összeadjuk az összes falszakaszt, akkor hosszúságuk meghaladja az 50 ezer kilométert. Ez hosszabb az Egyenlítőnél. 
A ma is látható Nagyfal az 1368 és 1644 között urakodott Ming dinasztia idején épült katonai létesítmény. Ez a Nagyfal az északkelet-kínai Liaoning tartományból, a Yalujiang folyó partjától indul, kilenc tartományon, tartományi városon és autonóm területen át, egészen Gansu tartományig húzódik, itt van a híres Jiayu bástya. Végül a Gobi sivatag homokjában vész el. Hosszúsága 7 ezer 300 kilométer. 

A Nagyfal rendkivül bonyolult földrajzi körülmények között épült - hegyvidékeken, sivatagokon, pusztaságokon, mocsaras területeken át. Kivitelezése a kínai nemzet tehetségét tükrözi. 
A Nagyfal nagy része hegyvonulatokon kígyózik. A fal külső oldala meredek sziklákon nyugszik. A korabeli katonai technikával alig volt lehetőség a Nagyfal bevételére. 
A Nagyfal mindkét oldalát nagy méretű téglákból és tégla alakú kődarabokból rakták fel. Belsejét pedig agyagból, illetve kőzuzalékból döngölték. Magassága 10 méter, szélessége a talapzatánál 7-8 méter, tetejénél pedig 4-5 méter. Egyszerre négy ló száguldhatott rajta egymás mellett. A háborúk idején csapatok közlekedhettek, élelmiszereket és fegyvereket szállíthattak rajta. A fal tetején kifelé lőnyilásokat alakítottak ki. A belső oldalon kőlépcsőket és bejáratokat vágtak. Szakaszonként bástyákat, erődítményeket és az ellenség esetleges támadásait füsttel jelző építményeket építettek. A bástyákban, illetve az erődítményekben élelmiszereket és fegyvereket tároltak. Az őrködő katonák is itt aludtak. A háboru idején a fal fedezékként szolgált. Ha az ellenség jött, a kilátó pontokon tüzet gyújtottak és füstjeleket adtak. Ezzel a módszerrel rövid idő alatt az ország belsejébe továbbították az információkat. 
Ma már nincs katonai jelentősége a Nagyfalnak. De történelmi, épitészeti és turisztikai jelentősége örökké megmarad. Egy szólás szerint aki még nem járt a Nagyfalon, az nem is igazi férfi. Minden külföldi, így az állam- és kormányfők is, mindig megtekintik a Nagyfal valamelyik szakaszát, ha eljönnek Pekingbe.

http://beluard.freeweb.hu/index13_7.htm

Címkék: rejtélyes világ

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Varga Zoltán üzente 14 éve

nagyon jó ez a szöveg nekem nagyon tetszik

Válasz

István Halhóber üzente 16 éve

Nagyon érdekes ez is, köszönöm szépen.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 16 éve

Különös világ ez, annyi biztos. Tele van titkokkal.

Válasz

M Imre üzente 16 éve

Köszönöm a bejegyzést Erika, és ezt a hozzászólást is! Én még annyit tudok, hogy néhol nem építették erősre a falat és ezeken a helyeken sikerült áttörni a hódítóknak és betörni Kína területére. Mindenesetre érdekes ez az elzárt világ, ahonnan sok érdekes tudományos újdonság kikerült...persze sokáig titkolták jogos önvédelemből. Maga a Fal is egy fura, a piramisokhoz hasonlítható monumentális építmény. A kínaiak pedig a jövő iparát, termékeit hozzák, például két éve legyártották a Cherry-t, a csak rózsaszín :) festésű gépkocsit, mely kiköpött vagyis egy az egyben Daewoo Matiz, s a Daewoo elvesztette a pert, azon indok alapján, hogy a gépkocsit csak Kínában forgalmazzák :D Vagy; létezik elöl Merci, hátul és oldalán Audi külsejű koppintmány, és egyre több klón, bár ma már megveszik például a motor liszenszét, gyártási illetve fejlesztési jogát is, és egyre jobb a minőség is, szerencsére. Minden ázsiai gyár így kezdte, akár Korea-Hyundai, melyet én is szívesen vezetnék. Remélem, nem tértem el messzire a tárgytól :)

Válasz

Mohácsiné Zsóka üzente 16 éve

Köszönöm Erika az érdekes cikket. Nagyon lenyűgöző alkotás!

Válasz

Ené Bakos Irén üzente 16 éve

Köszönöm, hogy olvashattam.

Válasz

pappné éva üzente 16 éve

Köszönöm szépen!!!

Válasz

KIss Sándorné Marika üzente 16 éve

köszönöm szépen

Válasz

Rné Magdi üzente 16 éve

Köszi szépen.
Tetszett.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 16 éve

Igazán lenyügöző ! Nagyon érdekes .

Válasz

További hozzászólások 

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu