Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elfelejtettem a jelszavam 

Nem vagy belépve

Ez a funkció csak regisztrált tagoknak elérhető. Csatlakozz most a Networkhöz vagy ha már tag vagy, lépj be itt:

  

 Kína hosszú múltra tekinthet vissza és ragyogó kultúrával, rengeteg idegenforgalmi látványossággal rendelkezik. 1985-ben csatlakozott a világörökségről szóló konvencióhoz. Két év mulva, 1987-ben az UNESCO elsőként a Nagyfalat, a pekingi Téli Palotát és négy további objektumot vett fel a világörökség listájára. Jelenleg 29 kínai objektum szerepel ezen a listán. Ezzel Kína a harmadik a listán nyilvántartott országok között. 
A világ hetedik csodájaként nyilvántartott Nagyfal a világ legrégibb és legnagyobb katonai védelmi épitménye és több mint 7 ezer kilométer hosszan huzódik Észak Kínában. 
 

A Nagyfal története az időszámítás előtti 7. századba nyúlik vissza. Akkor Közép-Kínában hatalmas őrtornyokat, bástyákat, illetve erődítményeket és az ellenség érkezését jelző létesitményeket épitettek az északon élő népek támadásai ellen. Később falakkal kötötték össze ezeket az épitményeket. Majd a Tavasz és az Ősz, valamint a Hadakozó fejedelemségek korában a különböző fejedelemségek hegemoniára törekedtek, ezért az egyik háború követte a másikat. A fejedelemségek a határvidék domborzatát kihasználva falakat emeltek egymás ellen. Később, az időszámítás előtti 221-ben Qin Shi-huan császár egyesítette az egész országot és összekötötte a korábbi fejedelemségek által épített falakat, hogy így védekezzen a mai mongol pusztaságon élő népek lovascsapatainak támadása ellen. Akkor a Nagyfal hosszúsága már meghaladta az 5 ezer kilométert. A Qin dinasztiát követő Han dinasztia több mint 10 ezer kilométerre meghosszabította. Két évezred során a különböző kínai dinasztiák mind építettek valamilyen falat. Ha összeadjuk az összes falszakaszt, akkor hosszúságuk meghaladja az 50 ezer kilométert. Ez hosszabb az Egyenlítőnél. 
A ma is látható Nagyfal az 1368 és 1644 között urakodott Ming dinasztia idején épült katonai létesítmény. Ez a Nagyfal az északkelet-kínai Liaoning tartományból, a Yalujiang folyó partjától indul, kilenc tartományon, tartományi városon és autonóm területen át, egészen Gansu tartományig húzódik, itt van a híres Jiayu bástya. Végül a Gobi sivatag homokjában vész el. Hosszúsága 7 ezer 300 kilométer. 

A Nagyfal rendkivül bonyolult földrajzi körülmények között épült - hegyvidékeken, sivatagokon, pusztaságokon, mocsaras területeken át. Kivitelezése a kínai nemzet tehetségét tükrözi. 
A Nagyfal nagy része hegyvonulatokon kígyózik. A fal külső oldala meredek sziklákon nyugszik. A korabeli katonai technikával alig volt lehetőség a Nagyfal bevételére. 
A Nagyfal mindkét oldalát nagy méretű téglákból és tégla alakú kődarabokból rakták fel. Belsejét pedig agyagból, illetve kőzuzalékból döngölték. Magassága 10 méter, szélessége a talapzatánál 7-8 méter, tetejénél pedig 4-5 méter. Egyszerre négy ló száguldhatott rajta egymás mellett. A háborúk idején csapatok közlekedhettek, élelmiszereket és fegyvereket szállíthattak rajta. A fal tetején kifelé lőnyilásokat alakítottak ki. A belső oldalon kőlépcsőket és bejáratokat vágtak. Szakaszonként bástyákat, erődítményeket és az ellenség esetleges támadásait füsttel jelző építményeket építettek. A bástyákban, illetve az erődítményekben élelmiszereket és fegyvereket tároltak. Az őrködő katonák is itt aludtak. A háboru idején a fal fedezékként szolgált. Ha az ellenség jött, a kilátó pontokon tüzet gyújtottak és füstjeleket adtak. Ezzel a módszerrel rövid idő alatt az ország belsejébe továbbították az információkat. 
Ma már nincs katonai jelentősége a Nagyfalnak. De történelmi, épitészeti és turisztikai jelentősége örökké megmarad. Egy szólás szerint aki még nem járt a Nagyfalon, az nem is igazi férfi. Minden külföldi, így az állam- és kormányfők is, mindig megtekintik a Nagyfal valamelyik szakaszát, ha eljönnek Pekingbe.

http://beluard.freeweb.hu/index13_7.htm

Címkék: rejtélyes világ

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Varga Zoltán üzente 8 éve

nagyon jó ez a szöveg nekem nagyon tetszik

Válasz

Halhóber István üzente 9 éve

Nagyon érdekes ez is, köszönöm szépen.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 9 éve

Különös világ ez, annyi biztos. Tele van titkokkal.

Válasz

M Imre üzente 9 éve

Köszönöm a bejegyzést Erika, és ezt a hozzászólást is! Én még annyit tudok, hogy néhol nem építették erősre a falat és ezeken a helyeken sikerült áttörni a hódítóknak és betörni Kína területére. Mindenesetre érdekes ez az elzárt világ, ahonnan sok érdekes tudományos újdonság kikerült...persze sokáig titkolták jogos önvédelemből. Maga a Fal is egy fura, a piramisokhoz hasonlítható monumentális építmény. A kínaiak pedig a jövő iparát, termékeit hozzák, például két éve legyártották a Cherry-t, a csak rózsaszín :) festésű gépkocsit, mely kiköpött vagyis egy az egyben Daewoo Matiz, s a Daewoo elvesztette a pert, azon indok alapján, hogy a gépkocsit csak Kínában forgalmazzák :D Vagy; létezik elöl Merci, hátul és oldalán Audi külsejű koppintmány, és egyre több klón, bár ma már megveszik például a motor liszenszét, gyártási illetve fejlesztési jogát is, és egyre jobb a minőség is, szerencsére. Minden ázsiai gyár így kezdte, akár Korea-Hyundai, melyet én is szívesen vezetnék. Remélem, nem tértem el messzire a tárgytól :)

Válasz

Mohácsiné Zsóka üzente 9 éve

Köszönöm Erika az érdekes cikket. Nagyon lenyűgöző alkotás!

Válasz

Ené Bakos Irén üzente 9 éve

Köszönöm, hogy olvashattam.

Válasz

pappné éva üzente 9 éve

Köszönöm szépen!!!

Válasz

KIss Sándorné Marika üzente 9 éve

köszönöm szépen

Válasz

Rné Magdi üzente 9 éve

Köszi szépen.
Tetszett.

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 9 éve

Igazán lenyügöző ! Nagyon érdekes .

Válasz

További hozzászólások 

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu