Kis türelmet...
Marketing abc
B2B Business-to-Business Üzleti marketing, az egyes cégek
közötti kereskedelemnek a marketingkutatási, tanácsadási és
kapcsolatmenedzsment módszere,
B2C Business-t-Consumer Fogyasztói marketing, közvetlen marketingkapcsolatot biztosít az eladó és a fogyasztó(vevő) között,
BSC Balanced scorecard Kiegyensúlyozott teljesítménymutatókon alapuló stratégiai tervezési és értékelési rendszer,
Benchmarking Olyan intuitiv heurisztikus módszer, amely
segítségével a vezetés felkutatja azt a szervezeten kivüli, illetve a
szervezeten belüli ún. „bázispontot, amely az adott területen a
legjobbnak minősített gyakorlatot reprezentálja,
Bonitás Hitelképesség Az adósról a hitelezők körében kialakult
megítélés, amely az adós likviditási helyzetének és fizetőképességének
feltárásán alapul,
Bottom up módszer Az alulról felfelé történő építkező tervezés munkafolyamata,
BPR Business process reengineering Olyan folyamatorientált
vezetői gondolkodás, valamint folyamatszervezési és racionalizálási
módszer, amely a szervezet és a piac szorosabbá tételének stratégiai
céljaiból kiindulva javítja a vevői kiszolgálás minőségét, leröviditi a
kiszolgálás átfutási idejét, valamint hatékonnyá teszi az irányítási és
végrehajtási folyamatok vezetését,
Brain-storming Ötletroham, csoportos alkotótechnikai módszer. Fő szabály, hogy az ötletelés alatt kritikai észrevételeket nem szabad tenni,
BEP Break even point Fedezeti pont, egy termék nyereségessé válásának határa (összköltség=összes árbevétel),
Cash-flow Működés pénzjövedelme, Pénzáram Többféleképpen
értelmezik, leginkább elterjedt jelentése: „pénzjövedelem”. A cash-flow a
vállalkozás rendelkezésére álló pénzeszközeinek nettó növekedése adott
időszak alatt,
CE-jelölés Az európai nemzetközi szabványokban előírt termék megfelelőség jelölésére szolgál. Nem minőségjel ,
Célköltség Target cost A még éppen nyereséget biztosító, megfelelően kalkulált költség,
Célköltségtervezés Target costing Közvetlen piac- és vevőorientált költségkalkuláció, amely más néven költségcélú tervezés,
Change management Változásmenedzsment Korszerű
szervezetfejlesztési módszer, amellyel a strukturális változásokat
szigorúan alkalmazott módszerességgel lehet végrehajtani,
Conjoint-elemzés Lehetővé teszi a terméktulajdonságok egyedi és közös hatásának értékelését.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!