Kis türelmet...
Interaktív érintőfelületes megoldást alkalmaz a Citibank három helyszínen. A megoldást eddig egyetlen bank sem alkalmazta a piacon, a pénzintézet főként a fiatal célcsoportot szeretné megcélozni az újfajta technológiával.
Magyarországon egyedülálló megoldást alkalmaz a Citibank, hogy tovább növelje a pénzügyi tudatosságot és interaktív módon lássa el információval azokat az érdeklődőket, akik idegenkednek a banki környezettől. A Westendbeli, valamint a Vörösmarty téri fiók kirakatán speciális fóliával ellátott kivetítőt helyeztek el. A fiók előtt elhaladók így anélkül érdeklődhetnek a bank szolgáltatásai felől, hogy betennék lábukat a helyiségbe, csupán a kirakatüveget kell megérinteniük. Emellett a Ferihegyi Reptér termináljában egy önálló display egység is működik, amely szintén banki szolgáltatásokról nyújt információkat. Utóbbi jelenleg csak magyar nyelven érhető el, de a jövőben fejleszteni szeretnék a kört további nyelvekkel, tudtuk meg Dávid Gábortól, a bank marketingigazgatójától.
A speciális, touchmedia felületek kiépítése a július-augusztusban futott integrált imázskampány része volt. Az első számok jóval felülmúlták a bank és a technológiai hátteret biztosító MadMedia Kft. terveit. Az első hónapban a Vörösmarty téren naponta mintegy 160 kattintást regisztráltak, míg a bevásárlóközpontban a szám naponta meghaladta a 210-et. Míg a belváros szívében a járókelők elsősorban hétköznapokon vették igénybe az újfajta szolgáltatást, addig a Westendben az esti és a hétvégi időszakban volt kiugró a kattintásszám.
Játékos ügyfélszerzés
"Bizonyos, hogy sok fiatal csak a játék kedvéért kattint a képernyőre, de lehet, hogy 15 év múlva belőlük is Citibank-ügyfél lesz, a márka ismertségét és imázsát pedig így is növeljük" - fogalmazott Dávid Gábor arra a kérdésünkre, hogy nem félrevezetőek-e a plázában nyert adatok.
Hiszen előfordulhat, hogy az amúgy is plázázós fiatalok egyszerűen heccből kattintanak a képernyőre, a szolgáltatások nem is villanyozzák fel őket. A marketing vezető szerint a pénzügyi tudatlanság még mindig jelentős Magyarországon, így ha játékos formában bármely információ eljut a felnövő generációhoz, azt már pozitívumként kell értékelni.
A megoldás hazánkban ugyan egyedülálló, tőlünk nyugatabbra viszont már több bank is előszeretettel alkalmaz hasonló interaktív felületeket az ügyfelek becsalogatására. Elsősorban aktuális akciókat helyeznek el a speciális felületen, amely hangeffektusokkal hívja fel magára a figyelmet. A hazai képernyők szintén el vannak látva hangszóróval, amely a fiók nyitva tartási ideje alatt ki van kapcsolva, azt követően viszont üzemel. "Az lenne a cél, hogy az ügyfelek 24 órában juthassanak banki információkhoz" - fogalmazott Dávid Gábor, aki szerint a jövő mindenképpen az interaktivitásban rejlik.
Arra azért nem kell számítani, hogy alkalmazott nélküli bankfiókok lepnék el a nagyvárosokat, ahol internet terminálokon lehetne ügyet intézni. A brit Egg Bank hasonló modellt valósított meg néhány évvel ezelőtt Nagy-Britanniában, ám a szolgáltató megoldásában még fiókok sem voltak, minden az interneten keresztül zajlott. Az ügyfélkör gyorsan nőtt, ám a szolgáltatások fejlesztésével és az első bankfiók megjelenésével érdekes problémával találta szembe magát a bank: az ügyfelek a kihelyezett internet terminálok mellett igényelték a személyes kontaktust. A speciálisnak számító banki modell ennek ellenére példaértékű, véli Juhász Attila, a bank marketing-kommunikációs vezetője. Talán ennek is köszönhető, hogy a Citibank fantáziát látott benne és felvásárolta az Egg Bankot.
Istvánko Viktória
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!