Játékismertetés
A Honfoglaló egy stratégiával ötvözött kvízjáték, amelyet egyszerre három játékos játszik egy 12-20 területre osztott térképen. A cél minél több területet megszerezni és ezáltal minél több pontot gyűjteni. A játék végén az a nyertes, akinek a legtöbb pontja van.
A területekért folytatott harc itt nem fegyverekkel, hanem kvízkérdésekkel történik...
I. forduló: Bázisterület sorsolás
Legelőször minden játékosnak kisorsolunk egy bázisterületet. A bázisterületek egymással a térképen nem szomszédosak és 1000 pontot érnek. A bázisterületeket három tornyú várakkal jelöljük a térképen.
II. forduló: Felosztás
Ebben a fordulóban a megmaradt üres területekért küzdenek a játékosok.
Minden körben egy tippelős kérdést teszünk fel a három játékosnak.
Ezeknél a kérdéseknél a válasz mindig egy pozitív egész szám. A játékosoknak 10 másodpercük van, hogy beírják a válaszaikat (tippjeiket). A kérdést az nyeri, aki a legpontosabb választ írta be. Azonos (vagy azonos pontosságú) tippek esetén a gyorsabban válaszoló van előnyben.
A kérdés nyertese választhat két területet, a második helyezett egyet. A játékosok csak olyan szabad területeket választhatnak, amelyek a birodalmukkal a térkép alapján határosak. Ha ilyen már nincs, akkor bármelyik szabad területet választhatják. A területek kiválasztására egyenként 10 másodperc áll rendelkezésre (ha ez lejár, akkor a lehetőségek közül véletlenszerűen választunk). Minden megszerzett területért 200 pontot kapnak a játékosok. Ez a forduló addig tart, amíg el nem fogynak a szabad területek.
III. forduló: Harc
Innentől kezdve a játékosok már egymástól próbálnak területeket (és pontokat) elhódítani.
Ez a forduló három körből áll, minden körben minden játékos egyszer támadhat. Az első két körben támadások sorrendjét sorsoljuk.
A Harc első körében a játékosok csak olyan területeket támadhatnak, amelyek a térkép alapján határosak a birodalmukkal és nem bázisterületek.
A támadó és a megtámadott játékos (védő) egymással csatát vív, a harmadik játékos csak megfigyeli a csatájukat.
A csata menete a következő:
A támadónak és a védőnek ugyanazt a feleletválasztós kérdést tesszük fel. 15 másodpercük van, hogy a megadott négy válaszlehetőség közül kiválasszák az egyetlen helyes választ.
A védő nyer, ha a támadó nem találja el a helyes választ (vagy nem válaszol) A támadó nyer, ha ő eltalálja a helyes választ, de a védő nem Egy tippelős kérdéssel döntjük el a csatát, ha a támadó és a védő ugyancsak eltalálja a helyes választ
Ha a támadó nyer akkor megszerzi a területet, a védőtől levonjuk a terület addigi értékét, a támadó pedig 400 pontot kap. Innentől ennek a területnek az értéke 400 pont lesz.
A védő 100 pontot (védelmi bónuszt) kap, ha úgy nyer, hogy az első kérdésre helyesen válaszol.
A Harc második körétől már bázisterületet is lehet támadni, ha az szomszédos a térkép alapján a támadó területeivel.
Bázis támadásakor a támadónak le kell döntenie a bázisterületen álló vár mindhárom tornyát. Amennyiben a támadó megnyeri a csatát, egy tornyot lerombol, és a támadás tovább folytatódik az állva maradt tornyokért. Amennyiben a támadó veszít, a támadás befejeződik.
Ha a támadó az utolsó tornyot is lerombolja, akkor megszerzi a védő összes pontját, teljes birodalmát és a védő kiesik a játékból. A bázisterületet újra megtámadva a már ledöntött tornyokat nem kell újra lerombolni. A lerombolt vár még 1000 pontot ér a tulajdonosának, de ha ezt újra elfoglalja valaki, akkor már 400 pontra változik az értéke.
A Harc utolsó körében elsőként az a játékos támadhat, akinek a legtöbb pontja van, utána az a játékos jön akinek második legtöbb pontja van, végül az akinek a legkevesebb. Ebben a körben már bármi támadható, így mindenkinek van még esélye megnyerni a játékot (legfeljebb egy bázist kell bevennie hozzá).
Végső tipp
Amennyiben a játék végén (harc utolsó köre után) néhány játékosnak egyenlő pontszáma van, akkor egy tippelős kérdés segítségével döntjük el a végső sorrendet.
Megjegyzések a háborúhoz
Egy 200 pontot érő terület megtámadásával tehát 600 pont különbséget lehet ledolgozni, egy 400 pontos területtel pedig 800-at. Ritkán lehetőségünk lehet egy lerombolt vár megtámadására is. Ezzel mi 400 pontot szerzünk, de a tulajdonostól 1000 pont vonódik le, így összesen 1400 pontot lehet fordítani.
A játék végén az utolsó támadásunknál ha szoros a pontállás, akkor ne felejtsük el, hogy a védő is kaphat 100 pontot a jó védekezésért.
Kommentáld!