Kis türelmet...
Ahhoz, hogy a network.hu-n dolgozó informatikusok érdemben tudjanak foglalkozni egy hibabejelentéssel a lehető legpontosabban érdemes leírni a problémát. Tehát kerüljük az olyan jelzéseket, hogy „Nem jó a levelezés!”, mert ebből nem fogjuk tudni, hogy mivel is volt gond (A bejövő levelekkel? A kimenő üzenetekkel? A címlista összeállításával? Stb...).
Egy hiba jelzése mindenképpen tartalmazza azt, hogy az oldalon hol futottál bele a problémába (pl. hogy melyik menüpontban voltál), hova kattintottál vagy milyen tevékenységet csináltál, ami előhozta a jelenséget. Ha esetleg kaptál hibaüzenetet (akár az operációs rendszeredtől vagy a böngésződtől, akár a network.hu-tól), akkor azt a lehető legpontosabban írd le, a legjobb, ha szó szerint bemásolod.
Fontos információ az is, hogy milyen böngészőt használsz, és annak melyik verzióját. A verziószámot általában a böngésződ menüjében a súgó/help menüpont alatt a „névjegy”-re vagy „about”-ra kattintva tudod megnézni.
Ezeken kívül hasznos lehet, ha egy „screenshot-t” (ez az amikor képként elmented azt, amit a képernyőn látsz) is tudsz csinálni a hibáról. Ha még nem csináltál ilyet: keresd meg a billentyűzeten a „print screen” (rövidítve is lehet „prt sc”) feliratú gombot – általában jobb oldalt felül találod. Ha megnyomod ezt a gombot a számítógép „felveszi” ami abban a pillanatban a monitoron látszódik, ezt egy tetszőleges rajzoló programba beillesztheted (Ctrl+V gombok lenyomásával, vagy egérrel jobbklikk – beillesztés, vagy Menü – Szerkesztés - Beillesztés) és elmentheted. Windows-ban például a Paint-et használhatod, amit alapesetben a Start menü – Programok – Kellékek-ben találsz. Az elmentett képet aztán feltöltheted a profilodba és onnan befűzheted a hozzászólásodba, vagy beajánlhatod a Fejlesztői klubba.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
A béta verzió