Kis türelmet...
Vasárnap hajnalig tartott a teltházas vetítés a hatodik Reklámzabálók Éjszakáján. A vártnál nagyobb volt az érdeklődés a maratoni reklámfilmhabzsolás délutáni matinéján is a Budapest Kongresszusi Központban, az esti dzsemborin pedig a padlón sem maradt hely.
Szakítva a korábbi hagyományokkal szombaton rendezték az idei reklámzabálást. A váltás sikeresnek bizonyult, a 4900 forintos jegyár ellenére is mintegy 2500-2800 résztvevője volt az éjszakának. A délutáni matinén "csak" egy rövidebb verzióját élvezhették a látogatók a hazai és külföldi filmekből álló 8 órás reklámblokknak, ennek ellenére a várakozásokat meghaladta az érdeklődők száma.
A 150 országból érkezett reklámok közt igazi csemegének számítottak a dél-koreai és távol-keleti alkotások. A tavalyi év "Kings of Ads" programja után, este tizenegykor került sor a Superstars of Ads programra, de jutott a külföldi reklámfilm csemegékből a hajnali fél hármas időpontra is. Az egyik legnagyobb várakozás talán a világhírű rendezők alkotásait előzte meg. A kitartóak Emir Kusturica, Carlos Saura, Hugh Hudson, Wim Wenders, Roman Polanski, Woody Allen, Tim Burton reklámjait láthatták, egy külön blokk pedig Sas István hazai reklámfilmrendező alkotásait foglalta össze.
A Kreatív Reklámverseny szoros küzdelméből - amelyre a helyszínen lehetett szavazni - végül a UPC Telefonember kampánya került ki győztesen.
Az első Reklámzabálók Éjszakáját Jean-Marie Boursicot 1981-ben mutatta be Párizsban. A nagy érdeklődés miatt egy évvel később már két egymást követő estet szervezett, majd 1984-ben Lyonba, Bordeauxba, Milánóba és Genfbe is megérkezett az esemény. Az elkövetkező években tovább gyarapodott a turné állomásainak a száma: az est 1989-ben Ausztráliában és Észak-Amerikában, 1994-ben pedig Ázsiában is bemutatkozott. Jelenleg évente 50 ország 170 városában rendezik meg az Éjszakát. Indulása óta öt kontinensen több mint 12 millió résztvevő volt jelen a fergeteges reklámzabálásokon.
Istvánko Viktória
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!