Az
én iskolám a Rogers...
én-életem
2009.11.23. 22:31
Szép és örömteli napot kívánok minden kedves Olvasónak!
Jakobicz
Imre, 55 éves fiatalember vagyok. Szeretek tanulni. Úgy gondolom: a
tanulás életünk egyik legfontosabb, s ugyanakkor egyik legtermészetesebb
tevékenysége. Mindannyian minden percben tanulunk valamit. Tanulunk
megszületésünk pillanatában levegőt venni, majd enni, mosolyogni, járni,
beszélni, futni, olvasni, számolni, szeretni és sorolhatnám még sokáig,
mi mindent tanulunk napról napra, óráról órára, percről percre.
Tanulunk szüleinktől, barátainktól, tanárainktól és (remélhetőleg)
minden embertársunktól. Én személy szerint, a Teremtő kegyelméből mindig
csodás iskolába jártam. Mindegyik iskolámat szeretem és hálás vagyok
tanáraimnak, mert nagyon sokat köszönhetek nekik. Igazából bajban
lennék, hogy melyik iskolámról beszéljek, mert mindegyik közeli
szívemnek.
Mi az, mi mégis megkönnyíti dolgomat? Az, hogy az iskola,
ahová gyermekeim járnak (ill. jártak), még ezeknél a remek iskoláknál
is mélyebben „megfogott”, s ez által nagyobb hatást gyakorolt rám: Az én
iskolám: a „ROGERS”…
Párommal, Szilviával, mindketten
nagyon fontosnak tartjuk, hogy gyermekeink szeressenek iskolába járni.
Meggyőződésünk, hogy ez a legfontosabb: ez a sikeres iskolai tanulás
záloga. Ezért első gyermekünk esetében hosszasan keresgéltünk,
próbálkoztunk és minden mozzanatra odafigyeltünk. Kislányunk Eszter, a
második tanév elején már a negyedik osztályközösségbe járt. Erre nem
vagyunk túlzottan büszkék, de ettől még igaz: így történt. Nem volt
könnyű időszak, különösen számára. De mi elszántan kutattunk tovább. Én
közben már azzal foglalkoztam, hogy létrehozok egy iskolát, ahová majd
szeretnek járni a gyerekek. Előkészítettem egy alapítvány létrehozását
barátaim segítségével és jártam az országot, hogy pedagógusokat,
tanárokat verbuváljak. A helyi TV-ben bemutatkozó riportot készítettek
velem, amikor nagy örömünkre és végül, (hatodik nekifutásra!), az
interneten rátaláltunk a - Budapest XI. kerületében található - Rogers
általános iskolára. Nagyon megtetszett, amit ott olvastunk, miszerint az
egyik legfontosabb alapelv az, hogy a gyerekeket partnerként kezelik,
személyiségét el- és felismerik, s támogatják annak kibontakozását.
Az
írásos anyag áttanulmányozása után a személyes kapcsolatfelvétel
következett. Megkerestük a negyedik osztályos pedagógusokat és az iskola
igazgatóját, hogy megismerkedjünk velük. Meglátogattunk 4 különböző
tanórát, a potenciális osztálytársak és tanáraik „közreműködésével”.
Amit találtunk lenyűgözött minket. A gyerekek ebben az iskolában
boldogok, felszabadultak, kreatívok, önállóak és megfogalmazzák saját
véleményüket, amely mellett érveket tudnak felsorakoztatni és kiállnak
annak érdekében, hogy megismertessék: miért gondolkoznak így, vagy úgy.
Megnéztük a tovább tanulási adatokat is az interneten, melyből kiderült,
hogy a Rogers ebből a nézőpontból is a legeredményesebb iskolák között
van. Szóval belelkesedtünk. Megvizsgáltuk, mi lenne ha… S ekkor jött a
meglepetés: megtudtuk, hogy a felvétel nem automatikus, s nem csak a
gyermeknek kell 2-3 napot eltöltenie a leendő osztálytársakkal a
suliban, hanem éppen a gyermekek érdekében, a szülőkkel is
elbeszélgetnek, hogy nevelési elveik miképpen egyeztethető össze a
Rogers iskola alapelveivel. A 3 napos „próba sulit” követően a tanárok
az osztállyal megbeszélik, hogy ki mit tapasztalt a 3 közös nap alatt, s
a gyerekek saját közösségi véleményt fogalmaznak meg az újdonsült
társuk felvételével kapcsolatban. Ezt a tanárok komoly súlyú tényezőként
figyelembe veszik a döntés meghozatalakor. Nagy örömünkre felvettek
minket!
Azóta Eszti már középiskolás, s két kisebb gyermekünk is
követte Őt a Rogersben, mely a gyakorlatban sokkal jobb, és szeretettel
telibb, mint hogy szavakkal leírhatnám. Mindenkit szeretettel várunk.
Viszontlátásra
a Rogersben!
Sok szeretettel: Jakobicz Imre
U.i.: Köszönöm a
lehetőséget, hogy megoszthatom ez irányú örömömet másokkal. Szép napot
Mindenkinek!
„Jaksa”
Kommentáld!