Elfelejtettem a jelszavam

Nem vagy belépve

Ez a funkció csak regisztrált tagoknak elérhető. Csatlakozz most a Networkhöz vagy ha már tag vagy, lépj be itt:

network.hu

2011 aug 8 - elindultunk a nagy útra- mivel előtte 6 án volt az esküvőnk, kissé fáradtak voltunk.

Szombathelyről fel Pestre autóval, amit aztán egy megőrzőben hagytunk kb 7500 ft -ért egy hétre.

Én mindig tartok egy picit a repüléstől, de szerencsére nem volt semmi gond. :D

Ha jól emlékszem akkor kb 18 kor indult a gép, és 1,5-2 óra alatt értünk Kosra. Az bizti h bőven sötét fogadott minket a repterükön...

A szállásunk Tigakiban volt, egy tök egyszerű kis apartmanban laktunk. Előszedtem a képeket hogy könnyebb legyen az emlékezés :)

Igen meg is van a Golden Sun apartman volt az a bizonyos. A valamikor fénykorát élt apartman tiszta rendezett vot utca felől, viszont hátulról lévén szomszédja nem volt, szegény elhanyagolt állapotban leledzett. Értem ez alatt h a gaz ott nőtt ahol épp tudott....

NA , de nem panaszkodni akarok, mi egyszerű vidéki parasztgyerekek vagyunk, meg amúgy is csak aludni jártunk haza.

Egy csini kis medence tartozik hozzá:

network.hu

Minden este néztük ahogy a kis fecskék inni próbáltak belőle. :)

Az nem mellékes h a vize mindig kristály tisztán ragyogott!

Sajnos sokszor csak itt tudtunk fürödni, mert a szél miatt nem mentünk le a tengerpartra.

network.hu

a Szomszédságban bőgtek a bocikák, szám szerint 2en voltak...

Szóval egyből rájöttünk h ezért volt olyan csábítóan olcsó az ára...

Na mindegy nevettünk rajta, semmi kellemetlenségünk nem volt abból h ott eszegettek békésen, értem ez alatt h nem volt bűz.

Egyébként az egész szigeten szabad állattartásos módszert alkalmaznak, bár merre mentünk, mindenhol 2-3 tehén kikötve karóhoz. A szabad állattartás abból áll h kihajtják márciusban , szeptemberig kint is marad szegényke, a tűző napon, sokszor víz sem volt előttük.

A férjem elment a második napon autót bérelni, haza is jött egy kis Atossal, ha jól emlékszem 150 euró volt 6 napra. Máskor mindig motort béreltünk akár holnetwork.hu

nyaraltunk eddig, de itt a fránya szél miatt nem ajánlatos.

Az autó nagyon bírta , kinézetre nagyon viharvert volt, aggódtam rendesen mi lesz ha ránk fogják majd , mit tettünk vele, de még csak meg sem nézték amikor vissza vittük.

A benzin jóval drágább mint itthon, éppen ezért kis fogyasztású autók futkosnak a szigeten. Gondolom a szűk kis utakon praktikusabbak a picike járművek. Ahogy minden mediterrán országban itt is a nagyobb vagyok , tehát nekem van elsőbbségem elv érvényes.

Dudálnak ha meg szeretnének előzni, de ez azért van h figyelj mert előzök és nem azért mert  én vagyok  az ügyeletes hülegyerek. :D

Rengeteg a katonai jármű, mint kiderült a lehetséges  menekültek  miatt.

Megpróbálom röviden összefoglalni merre is jártunk:

Először az Embros Therme-nél jártunk, önállóan mentünk minden hová, rutinosak vagyunk, az az itthon rákészülünk a látnivalókra, térkép, járgány és megyünk.

Nem érdemes befizetni az utazási iroda általi utakra, mert nevetségesen magas árakat produkálnak. Ha valaki ragaszkodik mégis hozzá, menjen egyet körbe a helyi utazási irodáknál, meglepődik mennyivel olcsóbbak...

A hőforrás picit furán van jelölve a görög térképen, egyszer csak elfogy az út, bakker , elnéztünk valamit? De nem, csak éppen picit vissza és lefordulni így már jobbra a tenger felé..és jéé, ott rengeteg ember van, tuti az lesz, és igen az volt.

Csodálatos a panoráma

Sokat fotóztunk, videóztunk.

A szél meg csak fújt rendületlenül

network.hu

Hihetetlen úton lehet lejutni, akár kocsival is le lehet jönni,de ezt mi már csak akkor tudtuk meg, amikor megláttuk a lennt parkoló merész autósokat.

A vad szél ellenére is nagyon sok biciklis vág neki a meredek utaknak.

Nagyon megszomjaztunk, ugyanis rekkenő meleg volt, igyunk hát egy egy narancs dzsúzt, eredeti narancsból 8 euró/fő ért.

Mindig megkérdezik h rendes narancsból, vagy csak dobozosból szeretnéd?

Persze a rendes narancsból lévő drágább, de mire rájöttünk mit kérdeznek akkor már kihozta a rendes narancsosat...

Itt a strand köves volt, nagy drab sziklákkal  a vízben, én nem igazán szeretem a hideg vizet, úgyhogy a tengerben nem fürödtem. Persze relatív h kinek mi a hideg

nekem a 20- 22 fok hideg, amibe szívesen belemegyek az legyen legalább 25-26 fokos.

network.hu

Érthetetlen számunkra h ez a kis fa h tudott gyökeret verni ott fennt, a sziklák között.

Maga a forrás a sziklafalból tör elő, kb 60 fokos a vize, egy természetes szikla medence van itt kialakítva, ahol kb a víz 50-120 cm mély lehet. Értelem szerüen a forrás közelében forró és kénes szagú a víz, míg távolabb , keveredve a tengerrel már elviselhetőbb.

Ez az aranyos kisfiú mindkettőnket sikeresen eltalált  a keze ügyében levő  nagy palakövekkel. Persze apuci nem szólt neki...  :D

Ez az a hely ahol sok görög nénit bácsit látunk pihenni. A külföldiek által annyira nem ismert hely még.

Azt mondjuk felettébb sajnáltam h nem tudtam átöltözni sehol, meg illemhely sem volt. Az az régebben biztosan működött a házban ami ott áll a forrásnál, de mára már lakatlan.

Egy másik napon ellátogattunk a szíget híres szülöttének Hippokratésznak a fájához, kórházához.

network.hu

Hát ha lehet hinni a mesének ez az a bizonyos faa, amit a jó öreg ültetett anno.

Ma kóbor macsekok lakóhelye.

Ha tudna beszélni sok mindenről mesélne nekünk..

network.hu

Ez egy török kút volt anno, nekem tetszett :)

Ez mind ha jól emlékszem Kos városban található, az Asklepio is.

Ja és nem mellékesen ha befizettünk volna az Asklepio kirándulásra az 100 euró lett volna kettőnknek, de magunk mentünk így 16 euró volt összesen a belépő, meg az a 30 perc autóút...

network.hu

ha minden igaz 20 boltív van az elsó szinten, itt álltak régen azoknak a szobrai akik adományukkal segítették a komplexum létrejöttét. Ma már csak fej nélküli maradványokat látni. Iszonyatos a hőség, ajánlatos a szalmakalap viselése.

A 2. szint a szent terasz, ahol a nagy ősök meditáltak.

Ez az Apollón egykori templomának romjai, a 3. szinten található.

network.hu

A kabóca az egy igen érdekes teremtmény, nagyon nagy tömegben él itt, irtó hangos volt, a nagy hőség miatt százával pusztulnak el.

ZIA falut nagyon nyomják h látni kell, hát elmentünk mi is.

Csodás a kilátás

network.hu

Egy kis templomra látni rá:

Tipikus görög kert helyiség, amit mi nagyon szeretünk :)

A faluban egy templom áll :

network.hu

Mint köztudott a görögök ortodox vallásúak, a templomokban nincsenek szobrok

A festményeiken a férfiak és nők arca egy és ugyan az, a hajviseletből és a ruházatból tűnik ki h ki az illető.

Minél több harangja van a templomnak annál gazdagabb!

A papjaik szakállasak és én még soha nem láttam őket másban csak reverendában. Aa nép mélyen vallásos.

network.hu

Szerintem Zia nagyon szép kis falucska, a turizmus nagyon fontos nekik, esténként itt rendeznek görög estet más városok utasainak is.

Vásárlás közben dugó keletkezett a keskeny utcán, az egyik árus apó kifutott és profi módon irányította a 2 buszt a parkoló autókkal szegélyezett utcácskában.

Odeon- Kos város

network.hu

Nagyon meleg volt itt is, a szél csak a parton fúj.

A színház alatt kis helyiségek vannak kialakítva , ahol megtekinthető egy sajátos kiállítás a korabeli ruhákból.

A színház hazája görögország, anno nők nem játszhattak a darabokban. Sőt a női szerepeket női ruhába bújt férfiak alakították.

Kos város piaca:

Végül a Johannita erődbe is ellátogattunk:

kedves párom képzeletben csatázott a törökökkel , miközben én videóztam. :D

Nagyon szép emlékekkel gazdagodva tértünk haza, sosem felejtjük el Kos szigetet.

Egy szélcsendes napon azért kimerészkedtünk a partra is.

Mi szeretünk sokat fürödni a tengerben, ezért egy picikét jobban örültünk volna ha több szélcsendes napot fogunk ki.

Mikor lefoglalunk egy nyaralást , előtte rengeteg blogot elolvasok, ki mit tapasztalt, remélem én is tudtam valamicskét segíteni ezzel a bloggal. Az időrendre nem emlékszem már, mikor hol voltunk, mert majdnem egy év telt el. Az árakat sem akarom részletezni, mert pontatlan lenne már.