Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elfelejtettem a jelszavam 

Nem vagy belépve

Ez a funkció csak regisztrált tagoknak elérhető. Csatlakozz most a Networkhöz vagy ha már tag vagy, lépj be itt:

 

Egy írás(mű) anatómiája

 

ÍRTA: Kiss János 7522 Kaposújlak, Petőfi Sándor utca 37. E-mail cím:

 

janos.kiss@kapos-net.hu

 

  1.  
    1.  
      1. BEVEZETŐ

 

 

 

 

Nem szabad szem elöl téveszteni azt az alapvető igazságot, hogy egy adott történelmi korszakot a maga egészében felfogjunk és kiértékelhessünk

 

legalább két erővonal mentén kell haladnunk.

 

a) A vizsgált időszak eseménysorai .

 

b) Az események az adott pillanatban miként épültek be a történésekbe .

 

Jellegzetes példákat szolgáltathatnak részünkre az írott források részletes összehasonlító elemzései. Az írott művek céltudatos kutatása bebizonyíthatja,hogy a leírtak valóság, igazság alapúak, vagy minősíthetetlenül hazugok. Az árulásnál a félrevezetésnél a tudatos ferdítésnél alig létezik súlyosabb bűn.

 

Fel kell tennünk a kérdést, lehetséges, kell e, hogy egy lépéssel még jobban megközelítsük a valós igazságot. Igen, kell!

 

Ezért a magam és mások segítségére az írásmű(vek) általános vizsgálatába, boncolásának részletezésébe kezdek. 

 

                                                       II.

 

Egy írás(mű) anatómiája

 

Vizsgálandó anyag

 

Elsődleges források                                                                 Másodlagos források

 

                             Származási bizonyítékok Irodalmak

 

Különféle szövegváltozatok                                         Szakvélemények

 

Kritikák

 

Kísérőlevelek

Formai megjelenés

 

Eredeti                                                                                                     Másolat

 

kézzel írt                                                                                                    kézzel írt

 

gép írásos                                                                                                gép írásos

 

Valódi tartalmú                                                  Nem valódi tartalmú (ál)

 

Dokumentumok

 

Nyílt: jegyzőkönyv, leírat, határozat, stb.

 

Titkos: jegyzőkönyv, leírat, határozat, stb.

 

krónika, napló, levél, újság (internet),regény, mese stb.

 

 

A dokumentumok vizsgálatának módszerei:

 

Formai szempontok vizsgálata: érvényesség, dátum, aláírás, pecsét, papír, fejléc,

függelék, postai dátum, feladó címe

Nyelvezet, stílus, vizsgálata: nem magyaros, külföldi eredetű,

Szókincs vizsgálata: nyomorúságos, régies leírás, szócséplés, szokatlan

kifejezések, szóismétlések

 

Tartalom vizsgálata: Igaz tartalom-hibás tartalom-ellentmondásos tartalom

 

Állítások: A leggyakoribb állítások egyenkénti vizsgálata, szakemberek

szakvéleményeinek összevetése

 

Belső logika: határozat képesség elmaradása

közreműködők, hivatalnokok távolmaradása

miért nem jelent meg a teljes létszám

 

Fogyatékosság: több változat

megdönthetetlen bizonyítékok -az igazságra, vagy hamisításra

eltérések bármiben pl., szöveg, bélyegző, kézírás

 

Jogi helyzet: aláírás nincs megnevezve -hatálytalan

dátum

zárt dolgok

(szakmai) sokszorosítások

 

Tanúvallomások: bizonyíték hiányában a ..... elejtették, nem vették figyelembe

 

Lehetséges hatás: bagatellizálás, cáfolat, tudomásulvétel, felismerés

 

Összefoglalás és értékelés: A valóság, a hamisság és történések értelmezése

 

A mítoszok keletkezése

 

A/ Mai változat:

megjelent egyik dokumentumban az egykori esemény léírása,

ami a következőkről szól:.pl.:

 

-teljesítménye túl kicsi

-folyamatban nem lehet (megsemmisíteni)

-az állítások a (X) időben előadott szemtanúi vallomások

 

mindazonáltal a legkisebb alátámasztásra sem találtak

 

B/ A vizsgált időszak és a közvetlen utáni idők jelentései:

 

-egy több napig tartó időszak alatt (X) helyre szállították.

Ott ….....(megverték). Bizonyított tény, hogy ez az állítás

igaz (hamis)

  •  
    • egy napon egy szállítmány (fekete....) ruhába öltözött.....(emberek, katonák) érkeztek.

       

    • Voltak közöttük: kopaszok, hosszú hajúak, stb..Úgy néztek ki mintha …....lettek volna. Ezek szám szerint kereken (…..)-an voltak, úgy hírlett (…..) jöttek.

    • A tanúvallomásokból összeállított (...70-ben) közzétett gyűjteményben xy alábbi, szerinte (...50-ben) mondott kijelentését hallotta:

    • Azt a változatot, mely szerint a történet így zajlott le a történészek ugyan soha nem ismerték el. A népi babonákban mégis a mai napig tovább élnek .

 

C / XXXX. év: Átállás egy új változatra.

 

  1. A hivatalos történetírás már XXXX.-ben elkötelezte magát y módszer mellett.

  2. Ez a módszer még nem felel meg a mainak.

  3. Érdekes módon a (PIRÉZ) kutatók egyetlen (IRÉZ) tanút sem idéztek akik állításaikat megerősítették volna.

  4. Formai az un. (GERSLI) jelentés volt. Ez a dokumentum akkor már egy bizonyos ismertségnek örvendett.

  5. Egyetlen tanú sem állított ilyesmit.

 

D/Hogyan jutott (X) és (y) a technikai megoldáshoz mint gyilkos eszközhöz?

 

  1. A hivatalos történetírás azt állítja, hogy …..

 

 

E/ Az anyag melyre a (hivatalos) történelmünk épül:

 

  1. A hivatalos kép törékeny alap.

  2. Legcsekélyebb dokumentációs bizonyíték nincs arra.....

  3. A tárgyi bizonyítékok a (tettekre, eseményekre)

> Az események egyáltalán nem felelnek meg annak ami az 

emberek az események hivatalos változata szerint ismernek.

> A hivatalos történelemtudomány képviselői milyen eszközökkel

próbálják ezt mégis bizonyítani a hivatalos történetírás ábrázolásában:

 

a) Irodalmi jegyzék

 

  • erről a műről számos tudományos munkát írtak

  • az irodalom meglehetősen gyér, a meglévő könyvek nagy része regényes jellegű

  • az irodalmi jegyzék.........(SUMÁK) táborhoz tartozók irodalom

jegyzékét követi.

     

  • (x) könyvet figyelmen kívül hagyhatjuk, ehelyett ebben a jegyzetben.....(y) könyvet beszéljük meg.

 

 

b) Vallomások, : …....(x) író és szemtanú, …..(a).....(b) mint tanuk

 

  • A vallomásokat hasonlítsuk össze (H, Z) következő leírásával:

 

Tekintve a tényt …., hogy a(z) …... dokumentáció az irodalom jegyzékbe

 

ajánlotta felvett (x) cím egyike meg kell kérdeznünk milyen lehet a többi

 

kifejezetten ajánlott mű kivonata.

 

    c) XY tudományos mesterműve

 

  • Ő maga által kiadott könyvsorozat (x.) kötetében (b) címmel egy

 

(harmincoldalas) szöveget helyezett el. A cikk morális és intellektuális mélypontot jelöl a Z-ről szóló irodalomban.

 

  • Az ellentmondások kimutatása

 

  • Logikai összehasonlítások – miként viszonyul a logikához?

 

  1. (PP) látogatása (T)-ben, ennek történelmi háttere és dokumentálási bizonyítékok alapján igazolható, hogy....

 

     

     

  • történészek, szemtanúk vallomásaira támaszkodva állíthatjuk, hogy …

 

  • Az állítólagos eseményekről egykori …... úgy írtak, nyilatkoztak (nak)

 

Becstelenségükre (x) és más történészek a beteg agyak efféle szüleményeit készpénznek veszik.

 

F/ Az anyag melyre a történet épül:

 

A szóbeli emlékezés mindig része volt a (történész) munkájának.

 

  • Dicitur, festur, narratur

  • Verba volent, scripta mament

 

 

….. időkben még baráti körökben elmondott emlékezés is ritka kincs.

 

….. az utókor kíváncsi a szemtanú elbeszéléseire, igény van az elmondására és meghallgattatásra is. Emlékező és közönsége kíváncsi a történetre.

 

…... nemzeti ön ismeretünk számára szükséges a teljes történet ismerete.

 

…... gyakori ellenvetés, legyek személyes.

 

…... indokoltnak látszik néhány olyan alapvető kérdés tisztázása, mint....

 

….. ez utóbbi tényeknek érthetők az okai.

 

Meglehetősen sötét képet kapunk, ha a magyarországi ….... gyűjteményekben szétnézünk.

 

A múlt és a jövő határai:

 

A visszaemlékezések méltatások eleve a múltba tekintenek. A múltat és

 

jövőt egybefogó termékeny szemlélet jellemezze.

 

  1. Befejezés.

     

A dolgozat tárgyalási részében az általánosságban meghatározott mű

 

elemzések alkalmazásával, annak eljárás logikai biztosításával bemutathatom azt, hogy érik el az ügyletekben részt vevő személyek a céljukat. Céljaik elérésé után pedig már nincs számukra értelme annak, hogy bármi emlékeztessen arra miszerint:

 

  • Számukra nem fontos gondolkodnunk

 

  • A történelem mesélésben remekelnek, de reális ábrázolás élesen elüt a

     

    valóságtól

 

  • Senki nem hisz NEKI, amikor azt állítja: egyszerűen beverte a fejét és azóta

 

is hallucinál. Nem lassú megfontolt elmélkedés a gondolatok felett, a

 

történetet nem egyirányú (kiszámítható) végzet irányítja.

 

A történész összesítő kimutatást állít össze magának. Többször tapasztaljuk,

 

hogy nincsenek már tények, de mindig van a világnak egy olyan szelete és

 

szeglete ahol a felvetődött problémák, homályok, torzítások kritikus

 

elbírálás alá esnek. „ Sic vincitur tempus” „ Így győz az idő”

 

Végezetül, hogy e dolgozat ne csak egy általam kitalált elméleti formula,

 

műboncolási segéd kütyü legyen a következő dolgozatomat 

x-y év közötti időszakot  érintő események, történetek  leírását ezen (ad-umbratio)

 elmefuttatás=vázlatos előadás alapján vizsgálom.

 

Kaposújlak, 2012.01.05.                                                      Kiss János

 

                                                                                  ludi magister

 

Ui.:Dolgozat íráshoz használd.

Címkék: ad-umbratio

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Régebbi bejegyzések

Címkék

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu