Kis türelmet...
Szemléletváltozás és internetes üzlet.
Először is azzal kezdeném, hogy az itt leírtak egy „öreg róka” szubjektív véleményei. Lehet vele vitatkozni, és természetesen bírálni is. Egy azonban biztos, aki internetes jövedelem szerzésére adja a fejét, annak bizonyos mértékig szemléletváltozáson kell átesnie.
Kezdjük tehát az elején.
Az első és legfontosabb elfogadni, hogy az internetes üzlet nem egy csodamasina, mint ahogy az örökmozgó létezése is csak fikció.
Lehet örökmozgót létrehozni, amely egy kevés energia bevitellel esetleg hosszú ideig működik, de ha nem pótoljuk az energiát, akkor lelassul, majd megáll.
A másik fontos dolog, hogy aki bármilyen interneten létező jövedelem szerzésre adja a fejét, tisztába kell lennie, hogy –akár az élet más területén- itt sem létezik befektetés nélküli haszonszerzés.
Természetesen a befektetés nem mindig anyagi hátterű. A bevitt induló tőke lehet szellemi termék, ( könyv, szakvélemény, nyelvi fordítás, tanácsadói tevékenység stb…) lehet piackutató tevékenység. A másik csoportba, a marketing tevékenységet sorolnám, ahol webáruház üzemeltetéssel, hálózatépítéssel, vagy partnerprogram keretein belül próbálunk jövedelemre szert tenni.
Külön kategóriába sorolnám azokat a vállalkozásokat, melyek már létező tevékenységek, és termékük vagy szolgáltatásuk népszerűsítésére használják az internet adta lehetőséget. Ennek is vannak azonban bizonyos korlátai. Egy sima vegyesbolt interneten való megjelenése túl sok előnnyel nem jár, esetleg az adott település lakóinak a figyelmét hívhatja föl a létezésével.
Ahhoz, hogy régiós, vagy országos ismertséget szerezzünk, az üzletnek egyedinek, vagy legalábbis pár exkluzív egyedi terméket forgalmazónak kell lenni.
Kiemelném tehát újra az „egyedi” jelzőt. Ez lehet az egyik kulcs a siker kapujához.
Ha nem virtuális, hanem valós üzletünk van, fontos a hely, a környező lakosság igénye, anyagi helyzete, a konkurens boltok árszínvonala, a igény a minőségre, a mennyiségre- és még sorolhatnánk a tényezőket.
A virtuális világban a tér és idő kitolódik. A mai robbanásszerű internet hozzáférés lehetőséget ad széles réteg egyidőbeli eléréséhez. Mi lehet akkor a siker kapujának másik kulcsa?
A válasz egyszerű: A látogatottság.
Minél többen lépnek be az üzletünk virtuális ajtaján, annál több ember felé tudjuk közvetíteni termékünket, szolgáltatásunkat. Bármilyen üzlettel rendelkezünk, sikerünk a megszólított, és weblapunkra irányított emberek számának függvénye.
Legközelebb erről írok pár gondolatot.
(Bertalan Gyula)
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!