Kis türelmet...
Mint minden bonyolultabb tevékenységnél, a Multi Level Marketingnél is többféle tulajdonságra van szükség a hatékonyság növeléséhez. Általában ezek a tulajdonságok nincsenek meg egy emberben. Ugyanakkor, a hálózatépítés ad lehetőséget arra, - ha odafigyelünk a partnerek kiválasztásánál, hogy mindezen tulajdonságok alapján hozzuk össze a közvetlen hálózatunkat, és a közös cél érdekében együtt dolgozzunk.
Melyek ezek a tulajdonságok?
Kapcsolatteremtő:
A legproblémásabb feladat, új emberekkel jó, közvetlen kapcsolatot teremteni. Erre születni kell. (Én például nagyon nehezen tudok ismeretlen emberekhez becsöngetni.)
Alkotó:
Kellenek a kreatív gondolatok, ötletek, újszerű megközelítések, stratégia-kidolgozások. A nagy összejöveteleken sok jó ötletet mondanak el a sikeresebbek. Érdemes ezeket is testre szabni.
Precíz:
Kell valaki, aki a közvetlen hálózatban jól érti az elszámolási rendszert, a számlázást, a jutalékot, a nyilvántartást. Ezt is érdemes a közösség érdekében is egy pontos embernek végeznie.
Tevékeny:
A bemutatókon ismertetni kell a termékeket, hogyan használjuk, mire jó, stb. Ezt sem tudja mindenki jól csinálni.
Átérző:
A hálózatépítésnél tudnunk kell, kit, miért hívunk meg, mivel lehet megfogni, milyen tulajdonságokkal lehet sikeres.
Rámenős:
Mindenkinek, de főleg a hálózat kezdeményezőjének alapvető érdeke, hogy szaporodjanak a továbbvivők, a vevők. Meg kell tervezni, mikor, hol jöjjünk össze, ki, mit mutat be, hogyan. Kiket hívjunk be újoncként, potenciális tagként a hálózatba?
A továbbiakban ezeket a tulajdonságokat KAPTÁR névvel jelzem, hiszen a méhkasban is jó munkamegosztással élnek a szorgalmas méhecskék.
Egyedül nem megy!
Bármelyik tulajdonság hiányzik belőlünk, óhatatlanul, komoly nehézségekkel találjuk magunkat szembe. Valamit, biztosan rosszul csináltunk. Nem jönnek az emberek, nem vásárolnak, nem hoznak új belépőket. Ezért érdemes meghatározott időnként összejönnie a KAPTÁR-nak, mondjuk, havonta egyszer. Meg lehet (kéne) beszélni, kinek melyik meghívottja miben a legjobb, milyen tulajdonsága hasznosítható a következő lépcsőfokon (buboréknál). Ismerkedhetünk az új termékekkel, az elszámolással, megbeszélhetjük, kit, miért (melyik tulajdonságáért) érdemes behozni a csapatba. Mit, hogyan szervezzünk? Hogyan növelhetjük a forgalmat?
Lehet, hogy másféle vállalkozási formát érdemes választani. Egyéni vállalkozás helyett, mondjuk szövetkezetet, vagy Betéti Társaságot.
Együtt sírunk, együtt nevetünk!
Mivel minden tulajdonságra szükség van, a közös bevétel közös megállapodás szerint kéne, hogy elosztásra kerüljön. A tulajdonságok személyi adottságok. Természetesen, a felsőbb vonal megkapja a plusz jutalékát – ez ösztönzi a többieket is a saját hálózatuk jó kiépítésére.
Hiába jó a Kapcsolatteremtés, ha nem tudja az Alkotó jól tálalni, a Precíz elmagyarázni a működést, a Tevékeny bemutatni, a raktárból elhozni, az Átérző, vonzóvá tenni, a Rámenős ösztökélni a többieket. Gyakran előfordul, hogy nincs pénzed a megrendelt áru megvásárlására sem. Közös alapot érdemes erre is létrehozni. A KAPTÁR dolgozik, És közösen el is tudjátok dönteni, ki, mennyivel részesedjen a haszonból.
Például, egy ilyen táblázatot lehet kitölteni:
Kitöltő neve |
Kapcsolat |
Alkotó |
Precíz |
Tevékeny |
Átérző |
Rámenős |
Össz |
Kapcsolat |
x |
|
|
|
|
|
|
Alkotó |
|
x |
|
|
|
|
|
Precíz |
|
|
x |
|
|
|
|
Tevékeny |
|
|
|
x |
|
|
|
Átérző |
|
|
|
|
x |
|
|
Rámenős |
|
|
|
|
|
x |
|
A kitöltés nagyon egyszerű:
Az „x”-szel kijelölt cellák kivételével, minden cellánál összehasonlítjuk az adott sorban és oszlopban szereplő ember teljesítményét: Ha jobban tevékenykedett, mint a másik, 1-et, ha gyengébben, „0”-t kell beírni.
Az utolsó oszlopban lesz a sor összege. Ezeket a számokat kell (lehet) majd beírni egy másik táblázatba, és összesíteni. Lehet a végösszeg oszlopból százalékokat is számolni.
Lehet bonyolítani, de azt gondolom, elegendő ennyit foglalkoznotok vele.
A KAPTÁR-sorok végén, a csoport összesítésénél kiderül, ki, melyik feladatban a legjobb.
Minden észrevételt, javaslatot, tapasztalatot szívesen fogadok.
Üdv:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!