Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elfelejtettem a jelszavam 

Nem vagy belépve

Ez a funkció csak regisztrált tagoknak elérhető. Csatlakozz most a Networkhöz vagy ha már tag vagy, lépj be itt:

Megjelent az A38 új kiadványa, Szombathy Bálint: drMáriás képzőművészete című reprezentatív albuma, amely a K. Petrys Házban került bemutatásra ahol az alkotó legújabb művei is láthatók. Polipok és Apeh-adminisztrátorok ádáz harca

Polipok és Apeh-adminisztrátorok ádáz harca

Polipok és Apeh-adminisztrátorok ádáz harca

Polipok és Apeh-adminisztrátorok ádáz harca

Polipok és Apeh-adminisztrátorok ádáz harca

Polipok és Apeh-adminisztrátorok ádáz harca

Polipok és Apeh-adminisztrátorok ádáz harca

Polipok és Apeh-adminisztrátorok ádáz harcaA képzőművészeti albumban Szombathy Bálint tanulmánya értelmezi, valamint mintegy 150 színes reprodukció mutatja be drMáriás képzőművészetének több, mint két évtizeden átívelő tevékenységét a kezdetektől napjainkig.

A kötet az A38 Kulturális kht. kiadásában, a Magyar Műhely Kiadó társkiadásában jelent meg.
A kötet ára 4700 forint.

A kötethez kapcsolódó kiállítás, drMáriás Jelenetek egy APEH-adminisztrátor kalandos életéből című sorozata a K. Petrys Házban látható május 11-éig.
(Budapest 1085, Horánszky u. 13. II. emelet tel.: 267-4491)

drMáriás Korai képek 1986-1991 című kiállítása a Magyar Műhely Galériában látható május 11-éig
(Budapest VII. Akácfa utca 20, tel.: 321-4757).

Idézet a kötetből:

„Az APEH-adminisztrátor világát a hétköznapi traumák különböző hangulatú szövődményei fonják át, s újból meggyőző mértékkel jelenik meg benne a nemiségnek és a szexnek a harmadik évezred drmáriási művészetében amúgy is hangsúlyos problematikája. A legújabb sorozatban – gúnyrajzokról is beszélhetünk – a szerző a rajz és a festmény sajátos egybevonásával életképszerűen, illetve az elemeire felbontott képregény-szalag nyelvi logikájának szellemében építkezik, újra visszatérve kedvelt nyelvi leleményéhez, a képaláíráshoz. Az átütő, harsány színek látszathangulata, illetve a mögöttük levő magatartásformák – egy polipnővel közösülő, polipokat nemző hivatalnoki figura emberi habitusa – mögött rávetül a fény a társadalom élősködőinek és mohó haszonszerzőinek a gátlástalan alaptermészetére, önnemző genetikájára. Ebben az értelemben az adóügykezelő figurája nem kevesebb, mint gyűjtőfogalom, mint tágabb értelmű társadalmi archetípus.

Az utóbbi esztendőkben a külvilági témák iránti érdeklődés valahogy ismét az élet mámorát hozza be drMáriás munkásságába, bizonyítva, hogy a vidám és komor mondanivaló párhuzamos ütköztetése egyáltalán nem lehetetlen. A mélyre ható gondolatok mögött vagy mellett rendre ott kuncog a humor szarkazmusa, a precíz lélekfürkészés párhuzamán pedig megjelenik a görbe tükörbe állított emberi szexualitás. A 2000 utáni időszak termésének – a szénrajzoknak és a pasztellképeknek – nyelvileg a rajztechnika kifejlete adja meg a jellegét. A drmáriási individuális kézírás a szertelenség és az egzaltáltság hatását keltő, kevés grafikai elemmel megtűzdelt lírai expresszív vonalrendszerben, sajátos gubanc-ikonográfiában állapodik meg. Élcelődő természetéből – ha akarjuk, permanens ember- és társadalomkritikájából – következően erősen hajlik a karikírozásra, cinizmusa olykor szenvedélyes méreteket ölt. Gyors lefolyású alkotói folyamatot modelláló rajzai – krokijai – mögött ösztönös idegrángások munkálnak, és kibomlik általuk drMáriás senkiével össze nem hasonlítható, magányos képzőművészeti akcionizmusa. Ennek az akcionizmusnak az egyedülállóságát mindenek felett az adja meg, hogy a kifejezés hagyományos nyelvi-artikulációs medrében valósul meg, nem pedig törzsökös modernista médiumhasználata révén. Az ideológiáját tekintve konceptuálisnak mondható drmáriási opus tudatos ellentmondásossága így hát abban rejlik, hogy az ideaművészet gondolati mechanizmusát ütközteti a rajz- és a festőművészet ősi beszédmódjával.

drMáriás munkássága megkülönböztetett szegmensét képezi az ezredforduló előtti és utáni magyar művészetnek. Többértelmű külön utas, nehezen kapcsolható bármelyik hazai művészetfelfogáshoz vagy jelenséghez. Most, hogy ennek a kötetnek a révén korai korszakára – az indulás és a kiforrás éveire – is rálátást nyer a magyarországi közönség, valamint a szakma, végre egységében mérheti fel ezt a termékeny, fordulatokban bővelkedő, soha meg nem állapodott és súlyos meglátásokkal tűzdelt opust. Hozzá kell tennem, természetesen, hogy ez még mindig nem a teljes drMáriás, hiszen egyrészt nem beszélhetünk lezárult pályaképről, másrészt a képzőművészet a szerzőnek csupán egyik önkifejezési formája a néhány közül, melyeket megszakítás nélkül, egyidejűleg művel immár több mint két évtizede."

Címkék:

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu