Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Elfelejtettem a jelszavam 

Nem vagy belépve

Ez a funkció csak regisztrált tagoknak elérhető. Csatlakozz most a Networkhöz vagy ha már tag vagy, lépj be itt:

 

"Az önkormányzat működésének sikere és hatékonysága tükrözi egy ország demokráciájának mértékét, és képet ad a benne élő polgárok aktivitásáról. Az önkormányzatiság lehetővé teszi a helyileg keletkezett ügyek önálló kezelését és problémák megoldását. Az optimális működéshez szükséges az is, hogy környezetével harmonikus kapcsolatot alakítson ki, célja, törekvése támogatásra leljen. Olyan kommunikációs csatornát kell kiépítenie önmaga, és lakosai között, amelyen keresztül releváns és időszerű információit folyamatosan áramoltathatja, és pontosan célba tudja juttatni. Azonban a tájékoztatás szerepét alulértékelik az önkormányzatoknál, vagy fel sem ismerik. Gyakori probléma, hogy fontos adatok (pl. a költségvetést illetően), vagy közszolgáltatásokkal kapcsolatos információk kikommunikálását a hivatal nem tekinti feladatának, ebből adódóan a lakosok tájékozatlanok településüket illetően. Ez a fajta elzárkózás az önkormányzat imázsának sem használ, elfogadottságát nehezíti, ami által saját működési hatékonyságának szab gátat. A tájékoztatás minősége meghatározza az önkormányzatról kialakított képet is.

 

A kommunikációs feladatokat általában nem hozzáértő szakember látja el, és gyakran kapcsoltan más szakterülettel. Ennek következtében a lakossági tájékoztatás nem élvez prioritást, és nem jellemzi a tudatosság sem. Jellemző probléma az is, hogy a kommunikációért felelős személynek nincs elég hatásköre és függetlensége, lehetőségeit és tevékenysége irányait a polgármester bizalma és problémaérzékenysége szabja meg. Fontos szempont lenne az is, hogy valóban hozzáértők végezzék a kommunikációs feladatokat, a magasan kvalifikált szakemberek ezen a területen is nélkülözhetetlenek. A kisebb települések helyzetét a rendelkezésre álló szűkös anyagiak is nehezítik, de az is igaz, hogy pár száz fős település esetén a falusi miliőben dominánsabb az interperszonális kommunikáció, a kapcsolatokat a jellegzetes ismerősi, baráti, családias szellem az optimális mederbe tereli, az információk gyorsan terjednek.

 

Az önkormányzati kommunikáció feladata az intézményi célok elfogadtatása, adatok szolgáltatása, működésének átláthatósága, informálás, rendeletek magyarázata közérthető nyelven, világosan, pontosan. A civil társadalommal való együttműködés, annak segítése, motiválása a helyi közösség aktivitásán keresztül a lokálpatriotizmus elmélyítését, a településhez való kötődést szolgálja. (Kormányzati kapcsolatok. In.: Nagy pr könyv).

 

A polgárok szervezeteinek támogatását a szoros kommunikációs korreláció is mutatja. A hivatal szavahihetőségével erősíti az iránta érzett állampolgári bizalmat. Cél az is, hogy megteremtse annak lehetőségét, hogy a polgárok hangot adhassanak nézeteiknek, gondolataiknak. Ez csak úgy lehetséges, ha ismerik saját jogaikat és kötelezettségeiket, és kellőképpen motiváltak saját ügyeik intézésében. Ennek érdekében a kommunikációs háló legfinomabb szálait is ki kell építeni, és azt figyelemmel kísérve tervszerűen kell kezelni.

 

Az önkormányzatnak a környezeti változásokat is figyelnie és azokhoz alkalmazkodnia kell, mivel a merev bürokráciából adódó stagnálás ellehetetleníti helyzetét. A lakosok igényeire reagálni pedig csak úgy lesz képes, ha felméri, kutatja és elemzi azokat.

Kommunikációs lehetőségekMa a fejlett technika révén az üzenetek célba juttatásának számtalan módja van, beleértve a nyomtatott, írásos, a képi, akusztikus és elektronikus, ezen kívül a közvetlen, interperszonális lehetőségeket, valamint ezek variációit. A média alkalmas eszköznek bizonyul ehhez, mivel széles tömeget szólít meg, bár visszacsatolás híján a megértésről, feldolgozásról nem kap képet az informátor. Ide taroznak a helyi lapok és kábeltévé adásai is, hiszen az adott településen élők számára releváns és hiteles tájékoztató eszközként funkcionálnak. Ezért a médiumok megszólítása, a velük való optimális kontaktus kiépítése, azok pontos tájékoztatása, információ-éhségük kielégítése segíti a közigazgatási szervek polgárokkal való pozitív viszonyának megteremtését, saját imázsának emelését. Internetet is egyre többen használnak, erre alapozva ma már a kisebb települések is rendelkeznek honlappal, információs oldalakkal, tájékoztatva a településről, hivatalok szolgáltatásáról, működési rendjéről, közérdeklődésre számot tartó témákról. Több település is ismeri már az e-önkormányzat rendszerét, ahol Internet használók ügyeinek intézését könnyítik meg. Ez az új és hatékony kommunikációs szisztéma pár év múlva már elvárás lesz minden önkormányzattal szemben, hiszen a kommunikáció jövőjét jelenti (Piróth, 2004). Egyre több hivatal teremti meg annak lehetőségét is, hogy az ingyenes, zöld számon könnyen elérhetővé váljon minden érdeklődő polgár számára."

 

 

Címkék:

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Régebbi bejegyzések

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu