Kis türelmet...
Elintézhetnénk
azzal az egész ügyet, hogy mindenki azt kapta, amit megérdemelt, de ez
azért egy kicsit felületes lenne. Mindenesetre, aki fanyalogni jött,
röhöghetett jókat a bajsza alatt, aki pedig dicsőíteni, az pedig
könnyen foghatott padlót.
Mert természetesen a Mester ezt a
turnéját sem viccelte el, tökéletesen kimérve minden egyes mozdulatot a
színpadon, minden látványelemet a helyére pakolva, úgy, hogy még a
hátsó sorból is élvezhető legyen a parti. Én speciel előre kíváncsi
voltam arra, hogyan fog ütni az a bizonyos színházi előadásra hajazó
Ákos koncert, olyan dalokkal, amiket eddig még nem igazán hallhattunk
élőben. Nos, ha a színházban ilyen durván szólnának a gitárok, lehet,
hogy becsábíthatnánk egy újabb réteget is a közönség soraiba. Mert
nyoma sem volt itt csendesülős hangulatnak, a koncert elejétől fogva a
torzított gitárokra épült, és ez a koncepció a későbbiekben is csak
néha borult meg.
Lehet, hogy a durva jegyáraknak köszönhetően
sem volt teljes tömegnyomor a Syma Csarnokban. Azért is érdekes ez,
mert Ákos szinte minden turnéját teltházzal abszolválja, nem is
beszélve a nagykoncertekről, amelyek szinte egytől egyig brutális
látványvilággal támadják a nagyérdemű retináit – a több mindig több
alapon. A színpadképpel pedig semmi gond, az óriási színpadra
kényelmesen felfér Ákos zenekara, az Andante Strings vonós szekció,
plusz a Vivat Bacchus énekegyüttes, pont mint valami nagy család. Az
utóbbi csapat egyébként többnyire a Baba Yaga orosz kórusát juttatta
eszembe, akik integetve, jókat röhögve, abszolút jókedvűen
eljópofizgattak a színpadon, amikor éppen nem is volt rájuk szükség.
Persze ez mit sem von le a Vivat Bacchus teljesítményének értékéből!
A
nyitó Gépszabadság alatt már sokak hangja elmegy, a Minden most
kezdődik el pedig sokadik változatában is nagyon ütős, egyszerűen
elronthatatlan. A kivetítő minősége is káprázatos, az ember talán
leginkább a Még közelebb alatt dobja el az agyát, bár igazán semmi
látványos sem történt, a kép mégis masszív lúdbőrözést okozott! Hogy
miről beszélek? Ja, hát kérem, a koncert bizonyos részei
leírhatatlanok. Elmondhatatlan például, hogy miért nem éreztük már
lerágott csontnak A lepkegyűjtő alatti Kaszás Attila megemlékezést,
vagy az Éjjel a városban-t aláfestő rendőri brutalitást ábrázoló
mozikat, és az 1956-ot magát, melyet Ákos egy gyertya fénye mellett
kísért a zongorán.
Szó sincs itt a beígért színházi hangulatról,
van helyette best of parádé, Hűség, Ölelj meg újra, a kicsit röhejes
háttérvetítéssel megáldott Ilyenek voltunk (amiről egyébként Ákos
régebben kijelentette, nem fogja évekig elővenni, és láss csodát…),
Idelenn idegen, Alig hitted, Majom a ketrecben – na és persze Mindenki
táncol.
Azért persze pofája már nem volt ahhoz a főnök úrnak sem,
hogy kiszúrja a szemünket egy sima parasztvakítással, úgyhogy kaptunk
1-2 jókora sallert az arcunkba dalválasztás-ügyileg. Ott van például a
Bonanzás A 101-es szoba, vagy a Karcolatok cd bónusz trackje, a
Menekülj. Összességében a csapat prímán egyensúlyozott a cikisebbnek
tekinthető momentumok és a vérprofizmus között – a mérleget bőven az
utóbbi felé billentve.
Viszont. Nem tudom, miért volt olyan
érzésem, hogy nem is annyira koncerten vagyok, mintsem egy
DVD-felvételen. Mert természetesen ősszel mindenki a polcára teheti az
egyébként remek kis koncertről készült filmet egy ezüstös korongon is.
Lehet azért, hogy a film nézése közben pedig majd koncerten érezhessem
magam? Mindegy, ez később még úgyis kiderül. Mindenesetre megemelem a
kalapom. Persze ha lenne…
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!