Kis türelmet...
"Amikor
az indigó gyermekek a tévékészülék előtt ülnek, gyorstüzelő módon egyik
adóról a másikra váltanak, azonnal tudva, vajon az adott program
érdekli-e őket – egyetlen másodperc alatt „elkapják” a műsor lényegét.
Ennek az azonnali ítélőképességnek az intuícióhoz van köze. A képesség,
hogy gyorsan megragadják egy helyzet lényegét – legyen szó akár egy új
ismerősről, akár a tévéadó kiválasztásáról, akár az Interneten való
szörfölésről – az indigó gyermekek elméjének az intuícióval kapcsolatos
magasabb rétegéből származik.
Számos indigó gyerek az
úgynevezett „holografikus módon” tanul. Amikor valaki beszél hozzájuk,
az indigó gyermekek „letapogatják” az adott személyt, és úgy fogják fel
az információkat, akár egy éppen letöltődő számítógépes fájl tartalmát.
Aztán pedig kénytelenek megvárni, míg az adott személy befejezi
mondandóját arról az információról, amelyet ők egyébként már rég
letöltöttek és feldolgoztak.
Az indigó gyermekek elunják
magukat, és nyughatatlanná válnak, amikor az iskolában a tanáraik olyan
dolgokról tartanak előadásokat, melyeket ők már „letöltöttek” maguknak.
Néha pedig egyszerűen csak tudják, hogy az adott témának semmi köze
sincsen az Életfeladatukhoz, vagy ahhoz, amilyen az élet akkor lesz itt a
Földön, mire ők elérik a felnőttkort.
Vajon te képes lennél
érdeklődést tanúsítani egy olyan dolog iránt, aminek az égvilágon semmi
köze sincsen az életedhez? Amikor mi voltunk gyerekek, végighallgattuk a
tanárainkat, mert azt ígérték nekünk, hogy ezek a leckék „egy nap majd”
a hasznunkra válnak. Az indigó gyermekek azonban nem bíznak ilyen vakon
az efféle ígéretekben.
Ebből az okból kifolyólag néhány szülő
magántanárt fogad gyermekei mellé. Nancy Baumgarten így nyilatkozik a
lányáról: „Llael hatodik osztályos kora óta magántanuló (most a
tizedikbe jár), részben azért mert intuitív képességei miatt megfelelőbb
tantervre, több odafigyelésre és érzékenyégre van szüksége, részben
pedig azért, mert már most is kimagasló akadémikus képességekkel
rendelkezik”. Beszéltem olyan szülőkkel is, akik áradozva nyilatkoztak a
Waldorf-iskolákról, mint a tanulás alternatív, „holisztikus”
megközelítési módjáról. A Waldorf-iskolákba járó gyermekek között a
jelentések szerint egyáltalán nem fordul elő az ADD (figyelemzavaros
rendellenesség) illetve az ADHD (hiperaktivitással kísért
figyelemzavaros rendellenesség, vagy talán Attention Dialed into a
Higher Dimension, azaz a létezés magasabb síkjai felé irányított
figyelem).
Impulzivitás és intuíció
A gyermekek
impulzivitása szintén kapcsolatban áll az intuícióval. Olyan jellemvonás
ez, melyet mintegy az ADD-t fémjelző tulajdonságnak tartanak. Azonban
mi is az „impulzivitás”? Talán az azt követő intuíció és belső útmutatás
előfutára. Ahelyett, hogy büntetnénk és nyugtatókkal elnyomnák ezt a
viselkedést, fejlesztenünk kellene ezt a képességet és „be kellene
hangolnunk” azt.
Az impulzivitás néha együtt jár azzal az
érzéssel, hogy azonnal meg kell szereznünk egy bizonyos tárgyat. Ez a
fajta reakció rendszerint egyfajta üresség-érzetből ered, melyet az
okoz, hogy az ember nincs tisztában az Életfeladatával, és
kétségbeesetten próbál azonnal véget vetni az egzisztenciális
fájdalomnak.
A kis fénymunkások esetében hiperaktivitás és az
impulzivitás abból fakad, hogy úgy érzik, sürgeti őket az idő, hogy
hozzálássanak Életfeladatuk teljesítéséhez. Számos felnőtt fénymunkás
számol be hasonló érzésekről, amely mintegy a zsigereikben érzett
krónikus feszültségként jelentkezik náluk.
Erős kényszert
éreznek arra, hogy „tegyenek valamit”, amivel jobbá teszik a világot. E
kényszer azon belső tudásukból származik, hogy a világnak szüksége van
az Életfeladatukra – méghozzá most rögtön. Bár az indigó gyermekek még
fiatalok, és testük apró, Életfeladataik mégis döntő fontossággal
bírnak világunk sorsának alakulásában. Ha akadályozzuk őket Feladatuk
teljesítésében – értelmetlen feladatok végrehajtására való kérésünkkel
–, frusztráltakká tesszük őket, és többek között ez is hiperaktivitáshoz
vezethet.
Az impulzivitás nagyon gyakran valójában egy erős
ösztönös válasz, melyet nem szabad leállítani. Vajon egészségtelen
dolog-e nyugtalankodni, ha egy olyan ember társaságában vagy, akiről
intuitív módon tudod, hogy nem őszinte? Sok hiperaktív és impulzív
gyermek egyszerűen csak idegrendszerük működését akadályozó, elsöprő
erejű energiákra reagál.
Nemrégiben megfigyeltem két indigó
kisfiút, akik ezen a folyamaton mentek keresztül. Egy nagyobb
társasággal voltak egy étteremben: a felnőttek iszogattak, és egyre
hangosabban zajongtak, a csupasz műmárvány falakról visszaverődött a
harsogó zene, pincérek cikáztak az asztalok között – a helyzet
kétségkívül kaotikus volt. A két fiú előre megjósolható módon reagált
ezekre az energiákra. Az alkohollal és az egészségtelen étellel magukat
mérgező felnőttektől úrrá lett rajtuk a menekülési ösztön: inkább úgy
döntöttek, hogy kimennek, és sétálnak egyet az étterem körül. A szülők
nem eleinte nem vették észre, hogy a fiúk elkószáltak, ám amint
rádöbbentek a dologra, rájuk kiabáltak, hogy térjenek vissza az
asztalhoz. Nos, nem tudom, ti hogy vagytok vele, de én a magam részéről
nem szívesen megyek vissza valakihez, aki kiabál velem...
Aztán
iszonyodva láttam, amint a szülők túl édes desszertekkel tömik a
fiúkat. Előre meg tudtam volna mondani, hogy a gyerekek estéje is
ugyanilyen nyugtalan lesz: érzékeny idegrendszerük – a cukornak „hála” –
épp átlépni készült a hiperaktivitás Richter-skálájának legfelső
értékét.
Az indigó gyermekek különösen érzékenyek az egyes
helyzetekre és személyekre. Intuíciójuk kivételesen fejlett, és az
emberi érzelmek sokkal erősebb hatást gyakorolnak rájuk, mint a
legtöbbünkre. Számukra minden különösen intenzívnek tűnik, ezért a
feszült helyzetekben, amikor érzik, hogy a felnőttek aggódnak vagy
idegesek, túlterhelődik az idegrendszerük. Ezt úgy próbálják kezelni,
hogy mozogni kezdenek, hogy eltereljék a figyelmüket a stressztől, és a
felnőtteket is elvonják aggodalmaiktól. Ez eltéríti elméjüket a
felnőttekkel kapcsolatos félelmeikről. Mozgásuk – azonkívül, hogy
lehetővé teszi számukra a menekülést – időt is ad nekik, hogy
feldolgozzák a gondolataikat és az érzelmeiket. Ezt a fajta küzdési
mechanizmust nevezzük mi „hiperaktivitásnak”.
Az indigó
gyerekeket néha követelődzőnek és türelmetlennek bélyegzik. Ők tudják,
hogy mit akarnak, nem csak vágynak arra, hanem kifejezetten „akarják” is
azt, és most akarják azt. Ha azt mondod nekik, hogy várjanak, vagy
legyenek türelemmel, rosszkedvűek, haragosak vagy csalódottak lesznek.
Az indigó gyermekek intuitív módon tudják, hogy az „azonnali
manifesztáció” teljesen normális dolog. Lelkük olyan magasabb
spirituális síkokról és bolygókról származik, ahol az embernek elég
vizualizálnia a kívánt helyzetet vagy tárgyat, és az azonnal megjelenik.
Az indigó gyerekek azért vannak itt a Földön, hogy emlékezzenek azokra a
spirituális adottságokra, melyekről intuitív módon tudják, hogy a
birtokukban vannak, és hogy minket is megtanítsanak azokra. Ha a
manifesztációról kérdezed indigó fiadat vagy lányodat, azonnal tudni
fogja, miről beszélsz. Lehet, hogy még nem tapasztalta meg azt, ám
intuitív módon ismeri a dolgot, és megérti annak alapelveit.
A látás adománya
Az
indigó gyermekek – többek között – azért olyan jók a manifesztációban,
mert a hozzájuk beérkező információkat elsősorban mentális képek
segítségével dolgozzák fel. Jól képzettek a vizualizációban, és
könnyűszerrel kifejleszthetik fotografikus memóriájukat.
Az
agykutatások azt mutatják, hogy az ADD-snek és ADHD-snek bélyegzett
gyermekek esetében nagyobb aktivitás és fokozott vérkeringés
tapasztalható a nyakszirti lebenyben, az agynak a látással kapcsolatos
területén. Ez különös igaz olyankor, amikor éppen egy probléma
megoldásán munkálkodnak, illetve erősen koncentrálnak valamire. Az
indigó gyerekek képekben gondolkodnak, és mentális képek segítségével
tanulnak.
Gyermekeink gondolkodási és tanulási stílusának
megértése segíthet abban, hogy jobban kommunikáljunk velük, illetve a
tanulmányaikban is hasznukra válhat. A hipnoterápiának létezik egy ága, a
neurolingvisztikai programozás (NLP), mely ezeket a tanulási stílusokat
vizsgálja. Az NLP-t gyakorló kutatók úgy találták, hogy ha az ember
képes kideríteni, milyen egy adott személy tanulási stílusa (hogy az
illető vizuális, auditív vagy kineszteziás (testi érzetekben gondolkodó)
beállítottságú-e) akkor jobban megértheti őt – és ez fordítva is igaz
lesz.
A vizuális beállítottságú emberek elsősorban az őket
körülvevő látványt érzékelik. Amikor találkoznak valakivel, elsőként az
illető ruházatát, hajviseletét, magasságát és arckifejezését észlelik. A
kineszteziás beállítottságú emberek azt érzékelik, milyen az adott
személy tapintása és szaga, és milyen érzéseket vált ki belőlük az
illető. Az auditív típusba tartozó emberek elsősorban az újonnan
megismert személy hanghordozására, dallamára, szókincsére,
hangmagasságára és hangerejére fordítanak figyelmet.
Mindannyiunknak megvan a maga elsődleges módszere, mellyel kapcsolatban
állunk a világgal, és azt követik a másodlagos, illetve harmadlagos
módszerek. Amikor legközelebb találkozol egy számodra ismeretlen
személlyel, figyeld meg, mire fordítasz leginkább figyelmet: az adott
személy külsejére, a tapintására, a szagára, vagy a hangjára illetve
arra, hogy milyen érzéseket kelt benned.
Az egyes emberek által
használt szavak utalnak arra, vajon az illető vizuális, kineszteziás
vagy auditív beállítottságú-e. Az emberekkel – többek között indigó
gyermekeiddel – való hatékonyabb kommunikáció egyik módja az, ha
elkezdesz az „ő nyelvükön” beszélni.
Vizuális beállítottságú
indigó gyerekek esetében használj a világgal vizuális módon történő
kapcsolattartásra felhívó kifejezéseket:
Már látom, mit akarsz mondani.
Kérlek, vedd ezt szemügyre.
Le tudnád ezt festeni érzékletesebben?
Milyennek látod a jövődet?
Te hogyan látod a helyzetet?
Az is sokat segíthet, ha képeket rajzolsz, vagy listákat írsz vizuális
beállítottságú indigó gyermekednek. Taníts meg arra, hogy tűzzön ki maga
elé bizonyos célokat, aztán bontsa le azokat kis szakaszokra (például,
hogy mindennap írjon meg egy oldalt az olvasónaplójából). Vedd rá, hogy
írja le ezeket a célokat és az egyes lépéseket egy táblázatba, és segíts
neki kipipálni a teljesített lépéseket. Ha vizuális eszközöket adsz
neki, azzal segíthetsz neki, hogy megtanulja, hogyan szervezze meg az
életét.
Ha beszéled indigó gyermeked nyelvét, azzal
valószínűbbé teszed, hogy egyértelmű kommunikáció alakuljon ki
köztetek. Az alábbi történetet egy volt tanárom mesélte el egy vizuális
beállítottságú asszonyról, aki egy kineszteziás férfihoz ment feleségül.
A férj minden egyes nap, amikor hazajött a munkából, ledobta a ruháit a
nappali szőnyegére, majd lehuppant a kanapéra, hogy elolvassa a kedvenc
újságját, amit aztán mindig laponként szanaszét szórt a padlón.
Kineszteziás beállítottságú személy lévén, a férfi élvezte az adott
érzést, vizuális beállítottságú feleségét azonban borzadállyal töltötte
el az, hogy milyen rendetlenül néz ki a szoba! ahogy a szoba kinézett!
Az asszony mindent megpróbált, hogy megértesse a férjével, mennyire
idegesítik őt az újság- és ruhakupacok, ám úgy tűnt, mindhiába. Végül
úgy döntött, hogy „a férfi nyelvén” adja elő a mondandóját, és így
szólt: „Drágám, amikor földre dobálod a ruháidat és az újságokat, az a
számomra éppoly kellemetlen, mint neked lenne, ha krumpliszirommal
hinteném tele a lepedőt az ágyunkban.”
A férfi megvonaglott,
amikor belegondolt, milyen kellemetlen lenne ide-oda forgolódnia a
krumpliszirom-darabkákon. Feleségének végre sikerült lefordítania
vizuális élményét arra a kineszteziás nyelvre, amit a férfi megértett!
Ezután a férj mindig rendszeresen rendet rakott maga után.
A
fenti történetben szereplő nőhöz hasonlóan, gyermekeddel neked is a
számára érthető, vizuális metaforák segítségével kell kommunikálnod.
Például mondd azt: „Johnny, amikor a tanárod felhív engem, és
panaszkodik, milyen rosszul készítetted el a házi feladatodat, az olyan
rossz nekem, mint amilyen egy nagyon erős durva fény [vagy a
visszataszító külső, vagy a gyermeked személyiségének megfelelő egyéb
vizuális inger] lenne számodra.”
Segíts gyermekednek, hogy kifejleszthesse fotografikus memóriáját
Szerte a világon tartok foglalkozásokat a tisztánlátással kapcsolatban,
és a diákokkal végzett kezdeti munkámnak mindig része az a segítség
abban, hogy jobban tudatában legyenek saját belső, mentális képeiknek.
Ugyanezzel az eljárással te is segíthetsz gyermekednek vizuális
emlékezőtehetségének fejlesztésében, és így természetes módon
kifejlessze fotografikus memóriáját.
A „fotografikus memória”
azt jelenti, hogy az ember képes látni a dolgokat lelki szemeivel, és
képes részletesen leírni azokat. Ez roppant hasznos dolog az iskolában!
Szinte olyan, mintha puskázna az ember, vagy mintha a könyvből írná ki a
válaszokat a kérdésekre, mivel képes a memóriájából előhívni az adott
tankönyv megfelelő oldalát, és képes azt elolvasni az elméjében.
A vizuális beállítottságú gyermekeknek gyakran van szükségük szülői
segítségre, hogy a tananyagot le tudják fordítani mentális képekre.
Például ha gyermekednek bizonyos szavak helyesírását kell megtanulnia,
lehet, frusztrálja őt, ha megpróbálja azokat fonetikailag megtanulni,
mivel ehhez az auditív memóriáját kell használnia."
Forrás: http://mennyeiprofecia.network.hu/blog/mennyei_profecia_klub_hirei/az-indigo-gyerekek-es-az-intuicio
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó cikkek:
Mesterem a gyermekem... üzenet a különleges gyermekek szüleinek